سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 20, 2020
12:35 جمعه، 30ام آبانماه 1399
کد خبر: 118264

اینتل از لپ‌تاپ NUC M15 رونمایی کرد

 
 
NUC M15 لپ‌تاپی پریمیوم با سخت افزار قدرتمند است که امکان رقابت با محصولاتی نظیر اسپکتر و XPS را به آن می‌دهد.
 
اینتل NUC M15 جدیدترین عضو سری NUC یا «واحدهای پردازش آینده» است و نقش طراحی مرجع را برای شرکت‌های تولیدکننده لپ‌تاپ‌ بازی ‌می‌کند. هدف اینتل از معرفی این محصول عرضه مستقیم آن به بازار نیست بلکه شرکای این شرکت می‌توانند آنرا با پیکربندی و برند خود عرضه کنند. به عبارت دیگر NUC M15 فرصت رقابت با بزرگانی نظیر HP و DELL را به برندهای کوچک می‌دهد.
 
 
اینتل NUC M15 به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن 1080p مجهز شده که اطراف آن حاشیه‌های چندانی دیده نمی‌شود. پردازش داده‌ها بر عهده پردازنده نسل یازدهمی Core i5-1135G7 یا i7-1165G7، گرافیک مجتمع Iris Xe و ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم است. به گفته اینتل باتری ۷۳ وات ساعتی با یکبار شارژ انرژی لازم برای ۱۶ ساعت استفاده مداوم را تامین خواهد کرد.
 
این لپ‌تاپ از نظر درگاه‌های ارتباطی به پورت‌های تاندربولت ۴، USB 4 با قابلیت شارژ دستگاه، دو درگاه USB-A 10Gbps، جک ۳.۵ میلیمتری و در نهایت HDMI مجهز شده است. ضخامت دستگاه تنها ۱.۴ سانتی متر است و وزن آن هم از ۱.۶۵ کیلوگرم فراتر نمی‌رود.
 
 
اینتل در لبه زیرین تاچ‌پد یک نوار LED جالب تعبیه کرده که حین کار با اپ ویندوز الکسا به رنگ آبی در می‌آید. کمپانی سازنده برای ارتقای کیفیت صوتی M15 را به چهار میکروفون مجهز کرده است. وبکم نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و با ویندوز Hello سازگاری دارد بنابراین می‌توان از آن برای احراز هویت بهره برد.
 
اینتل NUC M15 قرار است از اوایل سال آینده و با قیمتی بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار، بسته به پیکربندی سخت‌افزاری در اختیار مشتریان قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.