سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 21, 2020
15:01 شنبه، 1ام آذرماه 1399
کد خبر: 118298

ال جی احتمالا در حال توسعه یک لپ تاپ با نمایشگر رول شونده است

 
 
شرکت‌ها به سمت نسل آینده نمایشگرها حرکت می‌کنند و انتظار می‌رود پنل‌های رول‌شونده در بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار بگیرند. اخیرا ال جی یک پتنت برای لپ‌تاپ مجهز به نمایشگر رول‌شونده ۱۷ اینچی به ثبت رسانده است.
 
در حالی که گوشی‌های تاشو عمر کمی دارند و محصولات اندکی مانند گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ با نمایشگر انعطاف‌پذیر وارد بازار شده‌اند، باید خود را برای دستگاه‌های مجهز به نمایشگر رول‌شونده آماده کنیم. علاوه بر گوشی‌ها و تلویزیون‌ها، به نظر می‌رسد لپ‌تاپ‌ها نیز به چنین فناوری مجهز می‌شوند.
 
ال جی تلویزیون رول‌شونده خود را با قیمت پایه ۸۷ هزار دلار به فروش می‌رساند و انتظار می‌رود گوشی آن با نمایشگر رول‌شونده نیز اوایل سال ۲۰۲۱ از راه برسد. ال جی در سال‌های اخیر تمرکز بالایی روی نمایشگرهای رول‌شونده داشته و شمار بالایی از آن‌ها را توسعه داده است. حالا به نظر می‌رسد این شرکت کره‌ای به دنبال توسعه لپ‌تاپ با این فناوری است.
 
طبق پتنت اخیر این کمپانی، احتمالا شاهد عرضه لپ‌تاپ با طراحی جدید خواهیم بود. این محصول از نمایشگر رول‌شونده بهره می‌برد که در ابعاد ۱۳.۳ تا ۱۷ اینچ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
 
 
 
 
طبق تصویر مربوط به این پتنت، کیبورد و تاچ‌پد این لپ‌تاپ هم جمع می‌شوند تا در زمان عدم استفاده، فضای کمتری را اشغال کنند. در حالت کلی با یک محصول مفهومی بسیار جذاب روبه‌رو هستیم، اما نمی‌دانیم تا اندازه چنین ایده‌ای عملی است.
 
 
همانطور که می‌دانید، تمام پتنت‌ها وارد محصولات در دنیای واقعی نمی‌شوند و شرکت‌ها تنها ایده‌های خود را به ثبت می‌رسانند. با این وجود نمایشگرهای رول‌شونده احتمالا آینده دنیای فناوری را شکل می‌دهند و در بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، ال جی روی این نمایشگرها سرمایه‌گذاری زیادی کرده است.
 
به تازگی شرکت اوپو از اولین گوشی مفهومی خود مجهز به نمایشگر رول‌شونده با نام «اوپو ایکس ۲۰۲۱» رونمایی کرده است. علاوه بر اوپو، شرکت TCL نیز در گذشته چنین محصولی را به نمایش گذاشته بود.
 
انتظار می‌رود در سال آینده شرکت‌های بیشتری از چنین محصولاتی رونمایی کنند و شاید شاهد ورود نمایشگرهای رول‌شونده به دستگاه‌های مختلف مانند تبلت‌ها نیز باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.