اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 21, 2020
23:51 شنبه، 1ام آذرماه 1399
کد خبر: 118310

کمیته ویژه مبارزه با کرونا در حوزه فناوری اطلاعات تشکیل شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به شرایط ویژه همه گیری بیماری کرونا و لزوم همدلی و همکاری برای پیشگیری از گسترش بیش از حد این بیماری، کمیته ویژه ای را مأمور پیگیری مسائل مربوط به این بیماری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور کرد.
 
به گزارش ایرنا، در آخرین جلسه ای که برای آغاز محدویت‌های جدی کرونا در دولت تشکیل شد(چهارشنبه ۲۸ آبان) ، رئیس جمهوری بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های حوزه فناوری اطلاعات برای کاهش تردد مردم در سطح شهر و تسهیل امور مربوط به کار و آموزش تاکید کرد.
 
پس از آن بود که وزیر ارتباطات از تشکیل یک کمیته ویژه مبارزه با بیماری کرونا در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز -جمعه- در حکمی دستور تشکیل «کمیته ویژه مبارزه با بیماری کرونا» را صادر کرد.
 
«محمدجواد آذری جهرمی» در این حکم تاکید کرده تا اعضای منصوب شده از تمامی ظرفیت و ابزارهای موجود شبکه داخلی و شبکه مخابراتی، زیرساخت‌های لجستیکی و اطلاعاتی، توانمندی‌های حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی برای پایش، مراقبت الکترونیکی افراد در قرنطینه و کنترل اضطراری و آنی بیماران، آموزش و اطلاع رسانی هوشمند و دقیق، حمایت از کسب و کارهای در معرض و عرضه الکترونیکی محصولات و خدمات سازمان‌های صنعتی و کسب و کارها بهره بگیرند.
 
در حکم صادره از سوی وزیر ارتباطات، معاونان او و مدیر کل‌های بخش‌های مهم زیرساختی کشور هر کدام دارای مسئولیت هستند تا بتوانند از زیرساخت‌هایی که در حوزه فناوری وجود دارد به نفع رفاه و سلامت مردم به بهترین شکل استفاده کنند.
 
بر اساس این حکم حمید فتاحی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، محمدرضا فنایی رییس مرکز حراست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهرداد ترابیان، مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ارتباطات، مجتبی جوانبخت مدیر کل امنیت سیستم‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید صدری، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، رمضانعلی سبحانی فر مدیر عامل شرکت ملی پست ایران، امیر رضا رضوانی پور، رییس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات، برات قنبری، مشاور وزیر و دبیر کل سازمان نظام صنفی رایان‌ ای کشور، محمدباقر اثنی عشری، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، حمید محمدی، مدیر عامل دیجی کالا و عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، ناصر علی سعادت، عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شهاب جوانمردی، مدیر عامل شرکت فناپ و عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران و  رضا الفت نسب عضو هیات مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی به عنوان اعضای این کمیته معرفی شدند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.