اپلیکیشن

تلفن همراه

November 26, 2020
12:30 پنجشنبه، 6ام آذرماه 1399
کد خبر: 118476

نصب اپلیکیشن‌های محبوب ایرانی روی گوشی‌های جدید هواوی ممکن شد

 
 
 
هواوی امشب (۵  آذر) در مراسم رونمایی از محصولات جدیدش اعلام کرد ۳۰ عدد از اپلیکیشن‌های محبوب ایرانی با سرویس‌های موبایلی هواوی سازگار شده است. هواوی در این مراسم از گوشی میان‌رده Y9a و دو تبلت میان‌رده به نام‌های T8 و T10 رونمایی کرد.
 
۳۰ اپلیکیشن‌ محبوب ایرانی مانند اسنپ، تپ‌سی، دیجیکالا، علی‌بابا، آپارات، بلد، همراه‌کارت، بام، شیپور، آپ، هفت‌هشتاد و بسیاری دیگر اکنون از طریق مارکت رسمی هواوی یعنی AppGallary و همچنین مارکت‌های دیگری مانند کافه‌بازار، امکان نصب و اجرا روی گوشی‌های هواوی دارند.
 
لیست و نماد تمامی اپلیکیشن‌های محبوب ایرانی که با سرویس‌های موبایلی هواوی سازگار شده‌اند
این تنها خبر مهم مراسم رونمایی هواوی نبود و هواوی در این مراسم از یک گوشی میان‌رده جدید به نام Y9a و دو تبلت میان‌رده دیگر به نام‌های MatePad T8 و MatePad T10 رونمایی کرد.
 
گوشی هواوی Y9a
اولین محصول رونمایی شده در این مراسم گوشی میان‌رده هواوی Y9a بود. از جمله مشخصات این گوشی میان‌رده می‌توان به پردازنده Helio G80 در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم اشاره کرد. به گفته علی فخار، مدیر ارتباطات و بازاریابی هواوی در ایران، دوربین این گوشی میان‌رده دارای طراحی دایره‌ای با نام هیلو دیزاین است که برای اولین بار در سری میت ۳۰ به کار رفته است. دوربین‌های چهارگانه این گوشی نیز به ترتیب ۶۴ مگاپیکسلی واید، ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، ۲ مگاپیکسلی عمق و ۲ مگاپیکسلی ماکرو هستند. از جمله ویژگی‌های دوربین گوشی Y9a حالت عکاسی در شب با قابلیت تغییر ایزو تا ۵۱ هزار و ۲۰۰ است که عکاسی در نور‌های بسیار پایین را هم ممکن می‌سازد. گوشی هوشمند Y9a به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی پاپ‌آپ مخفی درون بدنه گوشی مجهز است و به همین جهت نمایشگر ۶/۶۳ اینچی آن کاملا تمام‌صفحه بوده و هیچ‌گونه ناچ یا حفره‌ای ندارد. به‌لطف دوربین سلفی پاپ‌آپ این نمایشگر نسبت تصویر به بدنه ۹۲ درصدی دارد.
 
گوشی میان‌رده هواوی Y9a با طراحی دوربین هیلو دیزاین
به گفته فخار، طراحی این گوشی کاملا مناسب بوده و لبه‌های آن حس اطمینان و راحتی به کاربر منتقل می‌کند. همچنین سنسور اثرانگشت این گوشی با دکمه پاور آن ادغام شده و در لبه سمت راست گوشی قرار گرفته است. گوشی هواوی Y9a به باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که به وسیله یک شارژر فوق سریع ۴۰ واتی تنها در ۳۰ دقیقه تا ۷۰ درصد شارژ می‌شود. این گوشی در سه رنگ نقره‌ای، صورتی شکوفه‌ای و مشکی در آینده‌ای نزدیک به‌صورت رسمی وارد بازار ایران می‌شود. به گفته بابک فیاض، قائم‌مقام بخش موبایل هواوی، قیمت تمام شده این گوشی در بازار ایران حدود ۸ میلیون تومان خواهد بود.
 
تبلت‌های میان‌رده میت‌پد T8 و T10
در ادامه امیرحسین قاسمی، مدیر ارشد محصولات هواوی در ایران، به معرفی دو تبلت اقتصادی و میان‌رده جدید هواوی پرداخت. قاسمی این تبلت‌ها را یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانش‌آموزان در دوران کرونا و قرنطینه معرفی کرد. قاسمی ابتدا به معرفی تبلت میان‌رده T10 پرداخت و توضیح داد که این تبلت ۹/۷ اینچی ۴۵۰ گرم وزن و تنها ۷/۸۵ میلی‌متر ضخامت دارد. تبلت T10 هواوی به کمک رابط‌کاربری EMUI امکان اجرای همزمان دو نرم‌افزار از طریق قابلیت Multi-Window را دارد. همچنین اسپیکر دوکاناله و استریو این تبلت نیز به فناوری Histen 6.1 مجهز است. پردازنده کرین ۷۱۰A قلب تپنده این تبلت میان‌رده است. این تبلت ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. دوربین اصلی آن ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی دارد. همچنین باتری این تبلت ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت است. تبلت کوچک‌تر از خانواده T هواوی میت‌پد T8 نام دارد که صفحه‌نمایش ۸ اینچی داشته و به گفته قاسمی برای آن دسته از افرادی که به تبلت‌های با نمایشگر کوچک‌تر علاقه‌دارند طراحی شده است. به گفته قاسمی این تبلت‌ها نیز به زودی وارد بازار ایران می‌شود و خریداران آن از اشتراک رایگان نماوا نیز بهره‌مند خواند شد. به گفته بابک فیاض، قائم‌مقام بخش موبایل هواوی، قیمت تبلت میت‌پد T8 در ایران حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و T10 نیز حدود ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. فیاض در ادامه اشاره کرد که پرچمدار میت ۳۰ پرو هواوی تا کمتر از یک ماه دیگر به‌صورت رسمی و با قیمت مناسب وارد بازار ایران خواهد شد.
 
تبلت‌های میان‌رده هواوی میت‌پد T8 و T10
در ادامه این رویداد شهاب نادری، مدیر برند هواوی در ایران، با اشاره به اکوسیتم هواوی موسوم به «۱+۸+N» اعلام کرد که هواوی قصد دارد اکوسیستم هوشمند خود را در ایران نیز توسعه دهد و برای ارتباط برقرار کردن میان اجزای این اکوسیستم از ۲ پل ارتباطی به نام‌های Huawei Share و Hilink استفاده می‌کند.
 
یکی از نکات جالب این مراسم، بخش پرسش و پاسخ آن بود که بابک فیاض، به سوالات متداول مشتریان هواوی پاسخ داد. او در ابتدا در مورد عدم دسترسی گوشی‌های هواوی به سرویس‌های موبایلی گوگل توضیح داد که سوال اصلی کاربران بوده است. او در این‌باره گفت: «این که بگوییم گوشی‌های هواوی به گوگل دسترسی ندارد بازی با کلمات است. در حال حاضر امکان بررسی ایمیل‌ها از طریق اپلیکیشن جیمیل، استفاده از نقشه گوگل و مرورگر گوگل کروم روی گوشی‌های هواوی وجود دارد و این اپلیکیشن‌ها تنها به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب نیستند و برای نصب آن‌ها باید از مارکت‌هایی غیر از مارکت گوگل استفاده کرد.» البته فیاض به این مساله اشاره نکرد که به دلیل عدم دسترسی گوشی‌های هواوی به سرویس‌های موبایلی گوگل، امکان اضافه کردن اکانت گوگل، روی گوشی‌های هواوی وجود ندارد. در ادامه این پرسش و پاسخ، فیاض به توضیح سرویس‌های موبایلی هواوی و پیشینه آن پرداخت و اعلام کرد: «سرویس‌های موبایلی هواوی در سال ۲۰۱۳ کلید خورد و با اپلیکیشن هواوی تم کار خود را آغاز کرد. این سرویس‌ها در سال ۲۰۱۸ با رونمایی از اپلیکیشن اپ‌گالری وارد فاز جدیدی شد و حالا سومین مارکت بزرگ دنیا لقب گرفته است.» به گفته فیاض، اپ‌گالری هواوی بالغ بر ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر دنیا دارد و بیش از ۲ میلیون توسعه‌دهنده در بیش از ۱۷۰ کشور دنیا در حال توسعه آن هستند. فیاض برای اطلاعات بیشتر در مورد سرویس‌های موبایلی هواوی، صفحه HMS در وب‌سایت رسمی Huaweimobilefarsi و همچنین شماره تلفن ۴۲۰۰۰ را معرفی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.