تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 29, 2020
16:51 یکشنبه، 9ام آذرماه 1399
کد خبر: 118582

شرکت Salesforce در حال مذاکره برای خرید اسلک است

 
شرکت Salesforce در حال مذاکره برای تصاحب اسلک است و احتمالاً در هفته جاری خبر آن را به شکل رسمی اعلام می‌کند.
 
بر اساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، شرکت رایانش ابری Salesforce در بزرگ ترین قرارداد تاریخ خود به زودی اسلک را تصاحب می‌کند. مبلغ این قرارداد فاش نشده، اما پس از انتشار گزارش وال استریت ژورنال ارزش بازار اسلک به بیش از ۲۰ میلیارد دلار افزایش یافت.
 
Salesforce از سال گذشته میلادی چندین کمپانی در حال رشد را به لطف افزایش ارزش بازار تصاحب کرده است. این شرکت سال ۲۰۱۹ در بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ ۲۰ ساله خود، Tableau Software را با پرداخت ۱۵.۳ میلیارد دلار خرید و سال ۲۰۱۸ شرکت MuleSoft را با پرداخت ۶.۵ میلیارد دلار تصاحب کرد.
 
Salesforce با خرید اسلک یکی دیگر از خریدهای بزرگ صنعت نرم افزار را رقم خواهد زد. می‌توان این قرارداد را از لحاظ اهمیت با قرارداد تصاحب رد هت توسط IBM به قیمت ۳۴ میلیون دلار، قرارداد ۲۷ میلیارد دلاری خرید لینکدین توسط مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ و قرارداد ۱۹ میلیارد دلاری خرید واتس‌اپ توسط فیسبوک در سال ۲۰۱۴ مقایسه کرد.
 
اسلک یکیاز نرم افزارهای محبوب همکاری تیمی مبتنی بر فضای ابری است و اواخر سال ۲۰۱۹ آمار کاربران فعال روزانه خود را بیش از ۱۲ میلیون نفر اعلام کرد. پس از انتشار گزارش وال استریت ژورنال سهام این شرکت با افزایش قابل توجه ۳۸ درصدی مواجه شد.
 
Salesforce سال ۱۹۹۹ تأسیس شد و یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه ارائه نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به شمار می‌رود. این شرکت همچنین در زمینه ارائه نرم افزارها و سرویس‌های شرکتی با محوریت خدمات مشتریان، خودکارسازی بازاریابی، آنالیتیک و توسعه اپلیکیشن فعالیت می‌کند. پیش‌بینی می‌شود این شرکت پس از تصاحب اسلک به بازار ارتباطات و همکاری‌های تیمی نیز ورود کرده و مستقیماً با مایکروسافت و سرویس مشابه آن یعنی «تیمز» رقابت کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.