تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 30, 2020
10:58 دوشنبه، 10ام آذرماه 1399
کد خبر: 118587

کارگران آمازون در آلمان اعتصاب می کنند

 
 
اعتصاب کارگران آمازون در آلمان از امشب آغاز می شود تا این خرده فروشی را وادار به رسمیت شناختن توافقنامه هایی کنند که به طور جمعی برای کارکنان خرده فروشی شرکت های دیگر اعمال می شود.
 
 به نقل از رویترز، اتحادیه صنفی «وردی» روز گذشته از کارگران انبار آمازون در آلمان خواست برای دومین بار در کمتر از ۷ روز اعتصاب کنند تا در فرایند سفارش‌های مربوط به تخفیفات خرید جمعه سیاه اختلال ایجاد شود.
 
قرار است این اعتصاب از شیفت دوشنبه شب آغاز و با شیفت آخر وقت سه شنبه پایان یابد. این در حالی است که از پنج شنبه هفته گذشته تا شنبه جاری بیش از ۵۰۰ کارگرآمازون اعتصاب کرده بودند.
 
اتحادیه «وردی» از سال ۲۰۱۳ میلادی یکی از سازمان دهندگان اعتصابات کارگری آمازون در آلمان است. این اتحادیه‌های صنفی امیدوارند با چنین اقداماتی آمازون را وادار به رسمیت شناختن توافقنامه‌هایی کنند که به طور جمعی برای کارکنان خرده فروشی شرکت‌های دیگر اعمال می‌شود.
 
به گفته یکی از سخنگویان آمازون، این شرکت دستمزد، مزایا و شرایط کاری ایده آلی برای کارگران ارائه می‌کند. همچنین میزان پرداختی آن به کارگران، با دیگر کارفرمایان بزرگ منطقه قابل مقایسه است.
 
اعمال محدودیت‌های حمل و نقل و تردد در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا سبب شده این شرکت خرده فروشی آنلاین با انبوهی از تقاضا روبرو شود.
 
اتحادیه وردی نیز معتقد است شرایط به وجود آمده، لزوم پرداخت دستمزد بالاتر به کارمندان را نشان می‌دهد. علاوه برآن کارگران در برابر شیوع ویروس کرونا ایمن نیستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.