اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 30, 2020
11:31 دوشنبه، 10ام آذرماه 1399
کد خبر: 118598

پروژه جدید مایکروسافت برای اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز 10

مایکروسافت در حال کار کردن روی راهکار نرم افزاری جدیدی است که به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های موبایلی امکان می‌دهد بدون هرگونه تغییر کد ویژه و با استفاده از بسته‌های موسوم به MSIX ابزارهای اندرویدی خود را روی سیستم عامل ویندوز 10 اجرا کنند و آنها را روی فروشگاه Store مایکروسافت در اختیار کاربران بگذارند.
به گفته منبع آگاه نزدیک به فرآیند توسعه این راهکار جدید، مایکروسافت این اقدام را در قالب «پروژه Latte» پیش می‌برد و پیش بینی می‌شود در سال آینده این قابلیت به صورت عملیاتی عرضه شود.
این کمپانی بزرگ نرم افزاری ایده اصلی اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی سیستم عامل ویندوز 10 را پیش‌تر در قالب طرح دیگری با نام Astoria پیش می‌برد که البته این طرح هرگز عملیاتی نشد. پروژه Latte قصد دارد یک محصول مشابه ارایه دهد و احتمالا بر اساس یکی از زیرمجموعه‌های سیستم عامل ویندوز موسم به Windows Subsystem for Linux که به صورت اختصاری با نام WSL شناخته می‌شود، اجرا خواهد شد.
شرکت مایکروسافت همچنین برای اجری واقعی اپلیکیشن‌های اندرویدی نیاز به ایجاد یک زیرسیستم اندرویدی اختصاصی هم دارد که هم اکنون در حال توسعه آن است.
مایکروسافت اعلام کرد سیستم WSL به زودی از اپلیکیشن‌های GUI Linux پشتیبانی می‌کند و همچنین شتباب سیستم GPU باعث می‌شود اپلیکیشن‌ها با سرعت بیشتر از طریق WSL اجرا شوند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.