اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 1, 2020
11:20 سه شنبه، 11ام آذرماه 1399
کد خبر: 118628

۱۱۷۰ مدرسه روستایی در استان همدان به اینترنت رایگان مجهز شدند

 
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: در راستای ارائه آموزش‌های مجازی در دوران کرونا، یک هزار و ۱۷۰ مدرسه روستایی در این استان به اینترنت رایگان مجهز شدند.
 
مجتبی ساکی روز سه شنبه افزود: از مجموع یک هزار و ۲۸۰ مدرسه ساخته شده در مناطق روستایی استان همدان، یک هزار و ۷۱ روستای معادل بیش از ۹۱ درصد دارای اینترنت رایگان هستند.
 
وی اظهار داشت: با اجرای طرح مربوط به فراهم کردن زیرساخت های اینترنتی برای تحصیل دانش آموزان روستایی، در هر مدرسه یک مودم رایگان به همراه ترافیک اینترنت ماهانه ۳۰ گیگا بایت نصب شده است.
 
ساکی با اشاره به انتشار تصاویری در شبکه های اجتماعی مبنی بر مشکلات دانش‌آموزان روستای «چاله‌کند» برای شرکت در کلاس‌های آموزش مجازی، عنوان کرد: در این روستا نزدیک به ۱۰۰ خانواده زندگی می‌کنند و پوشش اصلی اینترنت آن باکیفیت شبکه نسل ۲ (۲G) از طریق آنتن همراه اول تامین می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه این روستا هیچ مشکلی در زمینه اینترنت ندارد، ادامه داد: با این وجود در بیشتر نقاط این روستا اینترنت نسل ۳ (۳G) اوپراتورهای همراه اول و ایرانسل در دسترس اهالی قرار دارد.
 
 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان در رابطه با نبود تجهیزات تلفن ثابت در این روستا افزود، گفت: این روستا همانند ۴۰۰ روستای دیگر استان همدان زیر پوشش شبکه تلفن ثابت از طریق برقراری ارتباط بی سیم (Wireless Local Loop) قرار گرفته و در آن امکان استفاده از اینترنت  ای.دی.اس.ال نیز وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه این روستا در سه کیلومتری روستای گردشگری علیصدر قرار دارد، افزود: موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن روستای چاله‌کند در محیطی گود، اجازه نمی‌دهد مردم این روستا از امکانات اینترنت نسل چهار روستای علیصدر استفاده کنند.
 
ساکی عنوان کرد: با این وجود بر اساس انجام بررسی و تست های اینترنت درایو، هنوز هم اینترنت این روستا، از بسیاری روستاهای دیگر استان پر سرعت تر است.
 
وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ روستای همدان مشکل اینترنت دارند، بیان کرد: با اقدامات انجام شده و رفع محدودیت‌ها، تجهیزات زیرساختی مناسب برای برقراری اینترنت پرسرعت بر اساس اولویت جمعیت روستا، در این مناطق تامین و راه اندازی می شود.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان تصریح کرد: مردادماه امسال مودم و اینترنت رایگان با ترافیک ماهانه ۳۰ گیگا بایت و سرعت ۲ مگا بیت در ثانیه توسط شرکت های‌وب برای دبستان عسگریه روستای چاله کند نصب شده است.
 
ساکی اظهار داشت: در حال حاضر در استان همدان، همراه اول ۷۱۰ جایگاه، ایرانسل ۳۰۰ جایگاه و رایتل ۴۵ جایگاه تجهیزات تلفن و اینترنت همراه را نصب و راه اندازی کرده‌اند.
 
وی عنوان کرد: همدان از لحاظ امکانات، فیبرنوری و زیرساخت‌های مخابراتی، در رده استان‌های برتر کشور قرار دارد.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه مشکل اینترنت ۱۱۰ روستای استان نیز به زودی برطرف می‌شود، گفت: دکل‌های مخابراتی برای نصب تجهیزات اینترنت این روستاها، در ۱۰۰ جایگاه نصب شده و در صورت فراهم شدن شرایط، به‌روزترین تجهیزات مخابراتی برای این مناطق نصب و راه اندازی می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.