تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 1, 2020
14:26 سه شنبه، 11ام آذرماه 1399
کد خبر: 118636

هشدار ۳۲ گروه به بایدن درباره انحصارگری شرکت های فناوری

 
 
۳۲ گروه و سازمان از بایدن خواسته اند تحت تاثیر شرکت های فناوری بزرگ قرار نگیرد.
 
 به نقل از رویترز، ۳۲ سازمان فعال در حوزه آنتی تراست (ضدانحصار) و حمایت از مشتریان، حمایت از کارگران و گروه‌های مرتبط در نامه‌ای از جو بایدن رئیس جمهور انتخابی آمریکا خواسته اند، هرگونه تاثیرپذیری از شرکت‌های بزرگ فناوری را رد کند.
 
در اوایل ماه جاری فاش شد تعداد مدیران ارشد شرکت‌های فناوری از منتقدان آنها در تیم انتخابی بایدن بیشتر است و این امر نشاندهنده تأثیرگذاری عده‌ای خاص در سیاست‌های دولت خواهد بود.
 
در این نامه از بایدن خواسته شده مدیران ارشد، لابی گران و مشاورانی که با شرکت‌های بزرگی مانند فیس بوک، آمازون، گوگل، اپل و مایکروسافت همکاری می‌کنند را از تیم خود حذف کند. این گروه‌ها معتقدند روش‌های تجاری شرکت‌های مذکور در نهایت به مشتریان و اقتصاد آمریکا خسارت می‌زند.
 
در بخشی از نامه آمده است: ما معتقدیم دولت شما باید با تهدیدهای انحصارگری از سوی شرکت‌های بزرگ مقابله کند. اما به هرحال زمانی می‌توان چنین انتظاری داشت که دولت شما با طرفداران این شرکت‌ها همکاری نکند.
 
مایکروسافت، گوگل و فیس بوک از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند. آمازون و اپل نیز پاسخی در این باره نداده اند. تمام این شرکت‌ها به استثنای مایکروسافت به دلیل روش‌های کسب و کارشان تحت تحقیقات وسیع قرار دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.