اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 4, 2020
18:51 جمعه، 14ام آذرماه 1399
کد خبر: 118743

کمک ۱۴۰۰ میلیارد ریالی برای پیشرفت حوزه ارتباطات در سال آینده

بر اساس بودجه سال ۱۴۰۰، شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تایید وزیر اجازه دارند تا مبلغ یک‌هزار و چهارصد میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود را برای کمک به پیشرفت حوزه ارتباطی کشور هزینه کنند.
 
در تبصره ۱۸ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که امروز برای تصویب به مجلس رفت، به شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود تا با تایید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تا مبلغ یک هزار و چهارصد میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود را صرف اموری کند که روند پیشرفت در حوزه ارتباطات را تسهیل می‌کند.
 
این تبصره به دولت این اجازه را می‌دهد که بخشی از اعتبارات خود را در قالب وجوه اداره شده، یارانه نرخ سود، کمک بلاعوض با تسهیلات بانکی حسب مورد ترکیب و برای اجرای برنامه‌های «جهش تولید»، ایجاد اشتغال مولد و تثبیت اشتغال موجود و کمک به کسب وکارهای آسیب دیده از بیماری کووید ۱۹ هزینه کند.
 
بر اساس تبصره ۱۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰، وزارت ارتباطات می‌تواند از این مبلغ برای کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، ایجاد اپراتورهای ارائه‌کننده خدمات الکترونیکی در همه بخش‌ها، حمایت از پروژه‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین یا صادرات کالا و خدمات در این بخش‌ها توسط بخش‌های خصوصی و تعاونی به صورت وجود اداره شده استفاده کند.
 
این بودجه را باید بر اساس آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد وزارت ارتباطات و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اختصاص دهند و مابه‌التفاوت نرخ سود را از محل آن پرداخت کنند.
 
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «حسینعلی امیری» نماینده پارلمانی رییس‌جمهوری صبح‌امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
 
منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری‌های دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بیش از  میلیون و ۲۹۸ هزار و ۲۱۷ میلیارد و ۱۷۷میلیون ریال است.
 
این لایحه پس از تصویب در مجلس برای شورای نگهبان ارسال می‌شود تا پس از تبدیل به قانون در سال آینده به اجرا برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.