امینت

تلفن همراه

December 7, 2020
15:11 دوشنبه، 17ام آذرماه 1399
کد خبر: 118858

معامله وکلای هواوی با دادستان‌های آمریکایی برای آزادی منگ وانژو

ICTna.ir – منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی و دختر موسس این کمپانی چینی روز گذشته به دادگاه کانادا بازگشت تا شهادت شاهدان پرونده استرداد او به ایالات متحده از سر گرفته شود. این درحالی است که وکلای او مذاکراتی را برای حصول یک توافق با دادستان‌های آمریکایی به منظور آزادی او و بازگشتش به چین پس از دو سال را آغاز کرده‌اند.
 
Meng Wanzhou Testimony.JPG
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، منگ 48 ساله در ماه دسامبر سال 2018 به درخواست ایالات متحده در فرودگاه ونکوور کانادا و هنگام بازگشتش به چین دستگیر شد.
 
او به فریب بانک HSBC درخصوص همکاری‌ها و معاملات هواوی با ایران و شکستن تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران متهم شده است.
 
منگ وانژو اتهام وارده را رد و اعلام بی‌گناهی کرده است و در طول دو سال گذشته که در حبس خانگی در منزل شخصی‌اش در ونکوور کاناده به سر می‌برده، پرونده قضایی خود مبنی بر استردادش به آمریکا را پیگیری کرده است.
 
یک منبع آگاه به این پرونده که نامی از او برده نشده، گفته است دادستان‌های آمریکایی در حال مذاکره با وکلای هواوی برای دستیابی به یک معامله مورد توافق به منظور رفع اتهامات کیفری علیه منگ هستند. به نظر می‌رسد این مذاکرات به منزله خاتمه بالقوه پرونده‌ای است که روابط میان ایالات متحده، چین و کانادا را تیره کرده است.
 
وکلای او در دادگاه عالی بریتیش کلمبیا استدلال کرده‌اند که ادعای استرداد منگ قرار است براساس سوءاستفاده از روند انجام شده در جریان تحقیقات وی توسط مقامات مرزی کانادا و دستگیری بعدی توسط پلیس صورت بگیرد.
 
آنها همچنین با اشاره به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با رویترز در دسامبر 2018 درمورد تمایل او برای استفاده از منگ به عنوان دستاویزی در مذاکرات تجاری با چین، عنوان کرده‌اند که این پرونده تا حدی سیاسی شده است و منگ محاکمه عادلانه‌ای در ایالات متحده نخواهد داشت.
در جلسات قبلی دادگاه شهود در هفته‌های گذشته، مقامات آژانس خدمات مرزی و پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا در دادگاه شهادت داده‌اند که فرایند بررسی پرونده و دستگیری منگ با عجله انجام شده است.
 
دستگیری مدیر ارشد مالی هواوی منجر به تیره شدن روابط دیپلماتیک میان اوتاوا و پکن شده است. مدت کوتاهی پس از بازداشت او، چین هم نسبت به دستگیری دو تبعه کانادایی در این کشور به جرم جاسوسی اقدام کرد.
 
جاستین ترودو، نخستین وزیر کانادا هم روز جمعه اعلام کرد آزادی دو تبعه کانادایی از اولویت‌های اصلی کاری او است اما در عین حال از هرگونه اظهارنظر درباره آزادی منگ خودداری کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.