رگولاتوری

December 15, 2020
13:36 سه شنبه، 25ام آذرماه 1399
کد خبر: 119112

دولت مکلف شد پرداخت‌های خود را از طریق حواله الکترونیک انجام دهد

ICTna.ir – مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرد تمامی پرداخت‌های خود را از طریق حواله الکترونیک به همراه شناسه پرداخت انجام دهد.
 
Budget 1400.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در نشست علنی امروز مجلس، سه‌شنبه 25 آذر ماه 99، در جریان بررسی طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور با اصل ماده واحده بندها و اجزای آن، از مجموع 248 نماینده حاضر در جلسه با 206 رای موافق، 11 رای مخالف و 5 رای ممتنع موافقت کردند.
 
بر این اساس، دولت مکلف شده است لایحه بودجه سال 1400 را با رعایت احکام تصویب شده تهیه و تدوین کرده و به مجلس شورای اسلامی ارایه دهد.
 
براساس آن دولت مکلف شده است نسبت به ایجاد شناسه پرداخت برای تمامی پرداخت‌های دولت از محل منابع عمومی و اختصاصی شامل بهره‌بندی به تفکیک دستگاه اجرایی، اقتصادی (فصول و مواد ذیل فصول هزینه‌ای) عملیاتی (امور و فصل، برنامه، طرح و فعالیت) و نیز محل تامین اعتبار و انجام تمامی پرداخت‌های مزبور از طریق حواله الکترونیک به همراه شناسه پرداخت اقدام کند.
 
همچنین می‌بایست نظام پرداخت به ذینفع نهایی و پیاده‌سازی نظام پرداخت اعتباری در بودجه استقرار کامل باید.
 
ثبت و ساماندهی تمامی پرداخت‌های حمایتی از محل بودجه عمومی در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه واجتماعی به همراه کد شناسه پرداخت از دیگر وظایفی است که برای اصلاح در لایجه بودجه سنواتی به عهده دولت گذاشته شده است.
 
همچنین هرگونه پرداخت وجه بابت انعقاد و اجرای معاملات بزرگ و متوسط دستگاه‌های مشمول قانون برگزاری مناقصات به ثبت معاملات مذکور در سامانه ستاد منوط شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.