تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 16, 2020
10:47 چهارشنبه، 26ام آذرماه 1399
کد خبر: 119145

آذری جهرمی: پژوهشگاه ارتباطات برای چالش‌های پیش روی تحول دیجیتال راهکارهای مناسبی ارائه کند

للللل.jpg
 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با نگاهی عمیق و درعین‌حال واقع‌بینانه برای هر یک از چالش‌های پیش روی تحول دیجیتال راهکارهای مناسبی تدوین و ارائه کند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی، در آیین افتتاحیه دهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات (2020IST) گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان بازوی پژوهشی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امسال پنجاهمین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد و در این پنجاه سال فناوری اطلاعات در کشور را متحول کرده و رونق بخشیده است.
 
وی افزود: همچنین پژوهشگاه طی بیست سال گذشته تلاش کرده است تا اجلاس IST را به‌صورت دوسالانه برگزار کند امسال دهمین اجلاس با شیوع ویروس کرونا در جهان مصادف شده که همه اجلاس‌های جهانی به‌صورت مجازی در حال برگزاری است و ما هم این سمپوزیوم را به‌صورت مجازی برگزار می‌کنیم.
 
وزیر ارتباطات ادامه داد: در آینده نزدیک زندگی هوشمند و ارتباطات هوشمند در ساختار زندگی بشر محقق می‌شود. البته تحقق آن نیازمند دقت و توجه بر سه محور است که شامل شبکه‌ها و فناوری، خدمات و مقررات و سیاست‌گذاری در حوزه ICT است.
 
آذری جهرمی بابیان اینکه اجلاس امسال IST قرار است به این مسئله بپردازد گفت: نقش هوش مصنوعی در کارکرد ارتقا سامانه‌ها و شبکه‌های ارتباطی پیشرفته با نسل پنجم و نسل‌های بعدی آن در حال تحقق است و برای این کار استفاده از دیتا ساینس، کلود کامپیوتینگ و… باهدف استفاده بهینه از منابع اجتناب‌ناپذیر است.
 
وی با تأکید بر اینکه این روزها اقتصاد دیجیتال به‌عنوان یک الزام فراگیر در همه جهان مطرح است و لازمه آن توجه به اکوسیستم مربوطه و تسهیل فرایندهای درگیر آن است گفت: تحول دیجیتال بر سه بخش دولت دیجیتال با محوریت هوشمند سازی، جامعه دیجیتال با محوریت فرهنگ‌سازی، کسب‌وکار دیجیتال با محوریت توسعه فضای کسب‌وکار آینده جوامع را شکل می‌دهد و بر همه بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی اثرگذار است.
 
وزیر ارتباطات بابیان اینکه تحول دیجیتال با چالش‌های مهمی روبرو است گفت: این چالش‌ها شامل چالش زیرساخت‌ها، چالش‌های نهادی و حقوقی، چالش‌های فرهنگی و اجتماعی، چالش‌های سازمانی به مفهوم فقدان مهارت، ناکافی بودن منابع مالی و کمبود راهبردهای اجرایی منسجم، چالش‌های دانشجوی پژوهشی و بالاخره چالش‌های فضای کسب‌وکار است.
 
وی در خاتمه افزود: انتظار بنده به‌عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که با نگاهی عمیق و درعین‌حال واقع‌بینانه در هر مورد راهکار مناسبی تدوین و ارائه کند. این اجلاس در موضوعات فناوری‌های آینده و موردنیاز می‌تواند به پژوهشگاه در انجام خواسته یادشده کمک کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.