اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 17, 2020
12:44 پنجشنبه، 27ام آذرماه 1399
کد خبر: 119198

Apple TV به‌زودی به کروم کست گوگل اضافه خواهد شد

 
انتظار می‌رود سرویس Apple TV در ابتدای سال ۲۰۲۱ از طریق Google TV به کروم‌کست گوگل اضافه شود.
 
سال ۲۰۲۰ حداقل از نظر همکاری شرکت‌های بزرگ، سال خوبی به نظر می‌رسد. پس از اینکه اپل و گوگل بر سر اضافه شدن سرویس اپل موزیک به بلندگوها و نمایشگر‌های هوشمند گوگل به توافق رسیدند، حال اخباری به گوش می‌رسد که به‌زودی سرویس اپل تی‌وی (Apple TV) به کروم‌کست اضافه خواهد شد.
 
اپل تی‌وی سرویسی برای استریم ویدئو است که آرشیوی متنوع از فیلم‌ها و سریال‌های مختلف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. سرویس محبوب کوپرتینویی‌ها اوایل سال ۲۰۲۱ از طریق گوگل تی‌وی (Google TV) به کروم‌کست اضافه می‌شود که البته چنین اقدامی برای دو غول فناوری مزایای بسیاری خواهد داشت.
 
با اضافه شدن اپل تی‌وی به کروم‌کست، گوگل می‌تواند محصولی در اختیار کاربران قرار دهد که از تمامی سرویس‌های استریم ویدئو پشتیبانی می‌کند. از طرفی اپل می‌تواند سرویس استریم خود را در پلتفرم‌های بیشتری در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. تاکنون اپل تی‌وی روی پلتفرم‌های Roku و Fire TV قرار گرفته است و دارندگان کنسول‌ پلی‌استیشن و ایکس‌باکس می‌توانند با اپلیکیشن مستقل اپل تی‌وی، محتوای این سرویس را از طریق کنسول تماشا کنند.
 
در هر صورت، ایراداتی به سیستم‌عامل کروم‌کست وارد است که از آن جمله می‌توان به رابط کاربری قدیمی و ناکارآمد اشاره کرد. با افزایش تعداد سرویس‌های قابل استفاده در کروم‌کست، گوگل باید رابط کاربری دیگری طراحی کند که امکان استفاده حداکثری از ظرفیت کروم‌کست به دست آید. علاوه بر آن، در رابط کاربری کروم‌کست مشکلات فنی دیده می‌شود؛ برای مثال اگر تماشای ویدئو در سرویس HBO Max را نیمه‌کاره رها کنید، قسمتی در صفحه خانه رابط کاربری کروم‌کست برای تماشای ویدئو از زمان رهاشده قرار می‌گیرد. اما این ویژگی در سرویس نت‌فلیکس یا حتی پرایم ویدئو وجود ندارد.
 
در حال حاضر باید صبر کرد تا اپلیکیشن اپل تی‌وی برای کروم‌کست منتشر شود. گوگل وعده داده است که کاربران می‌توانند با توجه سلیقه‌ و تاریخ جستجوها، به برنامه‌های اپل دسترسی داشته باشند. چنین ترتیب چینشی طبیعتا به کاربران در یافتن برنامه‌های متناسب با سلیقه و علایقشان کمک خواهد کرد. اما برطرف نکردن ایرادات رابط کاربری کروم‌کست می‌تواند تأثیر بسیار بدی روی تجربه کاربری داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.