اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 18, 2020
12:08 جمعه، 28ام آذرماه 1399
کد خبر: 119200

وزیر ارتباطات: شکوفایی و پیشرفت آینده کشور در گرو توجه به فناوری­‌های تحول­‌آفرین است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین فضایی به‌عنوان فناوری‌های تحول‌آفرین و آینده‌ساز مورد اهتمام وزارت ارتباطات است تأکید کرد که قطعاً شکوفایی و پیشرفت آینده کشور در گرو توجه هرچه بیشتر به این فناوری‌ها است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی، به مناسب هفته پژوهش پیامی منتشر شد. متن کامل این پیام به این شرح است:
 
«هفته پژوهش فرصت مناسبی است تا با گرامیداشت تلاش‌­ها و فعالیت‌­های پژوهشگران این عرصه، اهمیت و لزوم اهتمام بیشتر و جدی­تر به این عرصه را یادآوری نماییم. اینجانب به‌نوبه خود، این هفته را به‌تمامی کارشناسان و متخصصان این عرصه در کشور عزیزمان بخصوص همکاران محترم در نهادهای پژوهشی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تبریک گفته و از تلاش‌­ها و فعالیت‌­های ایشان تقدیر و تشکر می­‌نمایم. تقریباً تمامی کشورهای دنیا بهره­‌بردار و استفاده‌کننده از فناوری‌­های ساخته دست بشر هستند، ولی در هر حوزه فناورانه، تعداد محدودی از کشورها، صاحب فناوری و به عبارت بهتر مسلط بر این فناوری‌ها هستند. کشورهایی هم که هم‌زمان در چندین حوزه فناوری فعال هستند، بسیار معدودتر و انگشت­ شمار هستند. روند تاریخی نشان­‌دهنده آن است که کشورهای صاحب فناوری به دیگر کشورها، به دید بازار فروش نگاه کرده و نه‌تنها از دستیابی آن‌ها به فناوری استقبال نکرده؛ بلکه محدودیت­‌های جدی را نیز با ابزارهایی نظیر تحریم، ترور و … در این مسیر ایجاد می‌­نمایند. این رویکرد، لزوم اهتمام و توجه هرچه بیشتر به پژوهش‌­های کاربردی و رفع نیازمندی‌­های کشور از طریق پژوهش­‌های نوآورانه و خلاقانه را نشان می­‌دهد.
 
در حال حاضر، این وزارت دو حوزه فناورانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین فضایی را به‌عنوان فناوری‌­های تحول­‌آفرین و آینده‌­ساز مورد اهتمام خود قرار داده که می­‌توانند آینده متفاوتی را برای تمامی فعالیت‌­ها و شئون اجرایی و اجتماعی کشور در سال‌­های پیش­رو رقم زنند. روند حرکت کشور به سمت تحول دیجیتال و هوشمندی آغاز شده و این فناوری‌­ها، در آینده آن را تسریع خواهند نمود.
 
قطعاً شکوفایی و پیشرفت آینده کشور در گرو توجه هرچه بیشتر به این فناوری‌­ها بوده که موفقیت در آن، مستلزم آینده­‌پژوهی، رصد و تحلیل دقیق از تحولات این حوزه­‌ها و ارائه راهکارهای فناورانه و تحول­‌آفرین واقع­‌بینانه می‌­باشد. به‌کارگیری حداکثری شبکه پژوهشی کشور در حوزه­‌های مرتبط با وزارت متبوع و راهبری مدیریت پژوهش از طریق حذف موازی کاری‌ها، ایجاد هم­‌افزایی‌­ها، قطب‌سازی‌ها، جهت‌­دهی به پژوهش‌­های آکادمیک و دانشگاهی و در نهایت، کمک به عملیاتی نمودن و تجاری‌­سازی نتایج حاصل از پژوهش، محورهای اصلی انتظاری از متخصصان، مدیران و برنامه‌­ریزان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق آینده‌­ای درخشان در این حوزه برای ایران سرافراز می‌­باشد.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.