بازی

فناوری اطلاعات

December 21, 2020
16:40 دوشنبه، 1ام دیماه 1399
کد خبر: 119331

بازی‌های جدی رویکردی فراتر از سرگرمی دارد

 
 
به گفته معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های جدی راهی برای معرفی گونه‌ای از بازی‌های دیجیتال با رویکردی فراتر از سرگرمی است که ما را در آموزش، بهداشت، درمان، تبلیغات مذهبی و سیاسی و سایر اهداف جدی یاری می‌کند.
 
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نشست خبری چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی امروز یکم دی‌ماه به‌صورت مجازی با حضور حامد نصیری، معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر این رویداد برگزار شد.
 
نصیری با معرفی ماهیت و کارکرد بازی‌های جدی در صنعت بازی‌های دیجیتال گفت: بازی‌های جدی یا هدفمند (Serious Games)، بخشی کلیدی از بازی‌های دیجیتال هستند که ما را در آموزش، بهداشت، درمان، تبلیغات مذهبی و سیاسی و سایر اهداف جدی یاری می‌کنند. به عبارتی اصطلاح بازی‌های جدی راهی برای معرفی گونه‌ای از بازی‌های دیجیتال با رویکردی فراتر از سرگرمی است.
 
وی با اشاره به تلاش‌های معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در توسعه هسته‌های پژوهشی مورد نیاز صنعت بازی کشور، گفت: در رویداد جایزه بازی‌­های جدی طی این سال­‌ها ما شاهد ارسال بازی‌های جدی در موضوعات مختلفی اعم از آموزش روزه و نماز، گردشگری، بازی‌های حوزه سالمندی و توانمندی توان‌یابان هستیم. ضمن اینکه تولید بازی‌های جدی صرفا محدود به تهران نیست و در حال حاضر در شهرهای دیگری چون اصفهان، تبریز، اهواز، مشهد و… تیم‌هایی داریم که مشغول ساخت بازی جدی هستند.
 
معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین با تاکید بر کیفیت خوب بازی‌های جدی ساخته‌شده در رویداد جایزه بازی‌های جدی به عنوان شاهد از بازی «کیپ استپ» ساخته دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با استعداد دانشکده چندرسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز نام برد که جزء منتخبان جایزه بازی‌های جدی سال گذشته بود و به تازگی مقام نخست بخش آکادمیک جشنواره گالا در فرانسه که جزء سه جشنواره برتر دنیا در حوزه بازی‌های جدی است را به دست آورده است.
 
نصیری همچنین تصریح کرد: رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی، در چهارمین دوره خود تلاش می‌کند تا با برگزاری این رویداد در سه بخش جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹، هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۹ و سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۹، زیرساخت‌های علمی و صنعتی را برای توسعه بیش‌ازپیش بازی‌های جدی در کشور فراهم کند و به تقویت حلقه‌های توسعه از تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی تا تجاری‌سازی محصولات موجود در صنعت بپردازد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.