December 22, 2020
12:08 سه شنبه، 2ام دیماه 1399
کد خبر: 119368

سوال نماینده زابل از جهرمی: ضعف زیرساخت‌های ارتباطی در برگزاری مجازی کلاس‌های آموزشی

ICTna.ir – نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف زیادی میان نقاط برخوردار و کم برخوردار در برگزاری مجازی کلاس‌های آموزشی به خاطر ضعف زیرساخت‌های ارتباطی وجود دارد.
 
Dehmorde Zabol.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، حبیب‌اله دهمرده در جلسه علنی امروز مجلس در تشریح سوال خود از محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علت عدم اجرای طرح نصب فیبرنوری در استان‌های مرزی مانند سیستان و بلوچستان افزود: کلاس‌های مجازی از سال‌ها قبل در دنیا رواج داشته و بنده نیز کلاس‌های 10 تا 15 سال گذشته خود را بعضا به صورت مجازی برگزار کرده‌ام. از این رو نباید در زمان حال برای برگزاری اینگونه کلاس‌ها مشکل وجود داشته باشد.
 
او اظهار داشت: متاسفانه اختلاف زیادی میان نقاط برخوردار و کم برخوردار در برگزاری مجازی کلاس‌های آموزشی به خاطر ضعف زیرساخت‌های ارتباطی وجود دارد. مردم این مناطق چه جرمی مرتکب شده‌اند که در آنجا زندگی می‌کنند.
 
نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار و ارقامی که از سوی وزیر ارتباطات درباره سیستان و بلوچستان ارائه شد، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به اندازه پنج استان ظرفیت دارد اما همیشه به عنوان یک استان دیده شده که همین امر باعث عقب‌ماندگی تاریخی در مسایل مختلف آن شده است لذا آقای وزیر بگوید این استان در کدام شاخصه آموزش عالی کشور در رتبه‌های بالا قرار دارد؛ همیشه از آخر اول هستیم چرا که همسایه کشورهایی همچون افغانستان و پاکستان هستیم.
 
دهمرده در ادامه با طرح این سوال که دانش‌آموزان سیستان وبلوچستانی چه گناهی کرده‌اند که ساکن این منطقه هستند، عنوان کرد: آیا آنها نباید درس بخوانند و در کنکور با سایر دانش آموزان کشور رقابت کنند؟ متاسفانه روز به روز شکاف آموزشی به دلیل زیرساخت‌ها بیشتر می‌شود و عدالت ایجاب می‌کند توجه بیشتری به این موضوع شود.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تصریح کرد: چرا وزرا بعد از فشار باید به فکر بیفتند در حالی که به راحتی می‌توان اقداماتی را در استان‌های کم برخوردار نیز انجام داد چنانچه زمانی که استاندار کرمان بودند و یک روستا در آن آنتن‌دهی نداشت، با پیگیری‌ها ظرف چند روز این اقدام انجام شد، همچنین زمانی که استاندار لرستان بودم آنتن‌دهی برخی مناطق روستایی را پیگیری کردم که به سرعت انجام شد لذا پیگیری این اقدامات کار دشواری نیست.
 
او ادامه داد: کار به جایی رسیده که عناصر ضد انقلاب داخلی و خارجی از مشکلات زیرساخت‌های آموزشی سیستان و بلوچستان فیلم تهیه کرده و علیه جمهوری اسلامی ایران پخش می‌کنند.
 
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطر نشان کرد: در 50 کیلومتری شرق زابل نیروگاهی وجود دارد که مهندسان آن به دلیل عدم آنتن‌دهی نمی‌توانند با خانواده‌های خود ارتباط داشته باشند و به خصوص که حضور چند قاچاقچی به فرمان خارجی‌ها در این منطقه باعث نگرانی خانواده‌ها و خود آنها شده است؛ این در حالی است که در این منطقه نه کوه و نه دشت وجود دارد و به راحتی با یک دکل می‌توان این مشکل را برطرف کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.