سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 26, 2020
14:22 شنبه، 6ام دیماه 1399
کد خبر: 119488

توقف استفاده از نرم افزارهای تشخیص چهره در مدارس نیویورک

 
 
به دنبال اعتراض‌های گسترده گروه‌های مدافع حریم شخصی و امنیت کودکان و نوجوانان در نیویورک آمریکا، استفاده از نرم افزارهای تشخیص چهره در مدارس این ایالت متوقف شد.
 
 به نقل از سی نت، اندرو کیومو فرماندار نیویورک به تازگی لایحه‌ای را امضا کرده که به موجب آن استفاده از فناوری‌های بیومتریک در مدارس تا جولای سال ۲۰۲۲ ممنوع است. بر همین اساس مناسب بودن یا نبودن استفاده از فناوری یادشده در مدارس بررسی خواهد شد و در نهایت در این زمینه طی سال‌های آتی تصمیم‌گیری می‌شود.
 
نیویورک اولین ایالت آمریکاست که استفاده از فناوری تشخیص چهره را در مدارس دولتی و خصوصی خود ممنوع می‌کند. نگرانی از نقض حریم شخصی دانش آموزان و نیز ضعف‌های نرم افزارهای تشخیص چهره در زمینه شناسایی دقیق هویت افراد از جمله عوامل مخالفت با استفاده از آنها در مدارس است. نرم افزارهای یادشده معمولاً در تشخیص هویت دقیق رنگین پوستان و زنان ضعف‌های جدی دارند.
 
بر اساس بیانیه‌ای که فرماندار نیویورک در این زمینه منتشر کرده، فناوری تشخیص چهره علیرغم مزایایی که دارد، نگرانی‌هایی را در زمینه حفظ حریم شخصی کاربران به وجود می‌آورد که به خصوص باید در مدارس مورد توجه قرار بگیرند. لذا فعلاً باید از استفاده از این فناوری خودداری کرد و برای رفع مشکلات آن با متخصصان و صاحب نظران بیشتر گفتگو کرد.
 
در ماه ژوئن گذشته اتحادیه آزادی‌های مدنی نیویورک اداره آموزش ایالت نیویورک را به علت موافقت با استفاده از فناوری تشخیص چهره مورد پیگرد قضائی قرار داده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.