اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 27, 2020
11:20 یکشنبه، 7ام دیماه 1399
کد خبر: 119514

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد

111111111.jpg
 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیات همراه با حضور در گلزار شهدای بهشت مصطفی(ص) زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
 
محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز/یکشنبه/ به اتفاق استاندار، معاونان استاندار و شماری از مسوولان استان سیستان و بلوچستان با حضور در گلزار شهدای این شهر با قرائت فاتحه و نثار شاخه های گل بر مزار شهیدان عرصه شهدای مدافع حرم، شهید خزائی و شهید کیانی و نیز سردار شهید محبعلی فارسی با آرمان های شهدای سرافراز میهن اسلامی تجدید میثاق کرد.
 
در تجدید میثاق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با شهدا مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گزارشی از تعداد شهدا، ایثارگران و شهدای بهشت مصطفی(ص) زاهدان ارائه کرد.
به گزارش ایرنا شیعه و سنی سیستان و بلوچستان چون جان شیرین از دستاوردهای نظام و خاک میهن اسلامی دفاع کرده و همچنان دفتر شهادت را گشوده نگه داشته و همواره مردانه در مقابل دشمنان ایستاده اند.
از ۲ هزار و ۵۵ شهید سیستان و بلوچستان ۹۳۴شهید دوران دفاع مقدس، ۲۰۶ شهید توسط ضد انقلاب، ۷۴۹ شهید توسط اشرار، ۹ شهید مدافع حرم و ۱۵۷ شهید در حوادث متفرقه به شهادت رسیدهاند.
این استان مفتخر است که جوان ترین شهید هشت سال دفاع مقدس کشور به نام شهید «سبیل اخلاقی» با ۱۱.۵ سال سن از برادران اهل سنت را تقدیم نظام و میهن کرده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سفر ۱۰ روزه خود به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت:‌ با تقسیم‌بندی این استان به سه منطقه نوار ساحلی، سیستان و بلوچستان، تیم‌های عملیاتی مستقر می‌شوند تا ۲۷ درصد روستاهای باقی‌مانده بالای ۲۰ خانوار که البته پوشش دادن آنها کاری دشوار است، به شکه ملی اطلاعات بپیوندند.
 
آذری جهرمی یادآور شد:‌ مناطق باقی‌مانده به اندازه کل مناطق پوشش داده شده، با دشواری در اجرا مواجه است و در کنار آنها بخش بزرگی از روستاهای با جمعیت زیر ۲۰ خانوار نیز از خدمات بهره‌مند می‌شوند.
 
وی هفته گذشته در برنامه زنده اینستاگرامی خود وضعیت ارتباطات و اینترنت روستاهای سیستان بلوچستان و برنامه‌های ویژه دولت برای پیشرفت ارتباطات در این استان را تشریح کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تصمیم گرفته‌ام برای اینکه اتصال روستاهای سیستان و بلوچستان که پروژه بزرگی است روی ریل  بیفتد و کار خوب پیش برود از شنبه هفته آینده (ششم دی‌ماه) به مدت ۱۰ روز در استان مستقر شوم.
 
وی ادامه‌داد:‌پس از بازگشت نیز یکی از معاونان وزراتخانه به‌طور دایم تا اتمام پروژه در استان مستقر خواهد بود.
 
آذری جهرمی ابراز امیدواری کرد: با یک برنامه عملیاتی بتوان کاری کرد که تا پایان اردیبهشت‌ماه کل محرومیت در حوزه ارتباطی استان سیستان و بلوچستان از بین برود.
 
وی گفت: مطابق سرشماری سال ۹۵،‌ سیستان و بلوچستان هفت هزار و ۱۴۸ روستا دارد؛ از این تعداد روستا، سه هزار ۴۴۲ روستا بالای ۲۰ خانوار بوده و جمعیت ۳۴۵هزار و ۵۰۰ خانوار معادل یک میلیون و ۳۳۶ هزارو ۵۰۳ نفر در این روستاها ساکن هستند.
 
وزیر ارتباطات افزود: برنامه ششم توسعه تکلیف کرده تا پایان سال اجرای این برنامه ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.
 
وی ادامه‌داد: شرایط کرونا وضعیتی را به وجود آورده که نیاز به اتصال به اینترنت بیشتر شده است، به همین دلیل دولت برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارد تا بتواند برای مطلوب‌تر شدن شرایط، این آمار را بالاتر ببرد.
 
آذری جهرمی خاطرنشان‌کرد: اکنون از مجموع سه‌هزار و ۴۴۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان سیستان و بلوچستان، ۲ هزار و ۱۲۶ روستا به وسیله ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات، ۷۶۳ روستا نیز توسط همراه اول و یک‌هزار و ۹۶۸ روستا هم به وسیله خود وزارت ارتباطات و با کمک پیمانکار روستایی خود یعنی های‌وب به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند؛ در مجموع بیش از دو هزار ۵۱۲ روستای این استان به اینترنت دسترسی دارند.
 
وی با بیان اینکه این جمعیت ممکن است با کمک ADSL ، همراه اول، ایرانسل و های‌وب به اینترنت دسترسی داشته باشند، افزود: ارتباطات روستایی خانگی در استان سیستان و بلوچستان مطلوب نیست.
 
وزیر ارتباطات بیان کرد: شرکت مخابرات ایران فقط در ۲۸۶ روستا تلفن خانگی سیمی ارائه می‌کند، البته خدمات بی‌سیمی و تلفن خانگی بی‌سیم در یک‌هزار و ۱۶۴ روستا وجود دارد که روی این بستر امکان دریافت اینترنت وجود ندارد.
 
وی خاطرنشان‌کرد: فقط ۲۸۶ روستا اینترنت خانگی دارند و این آمار شرکت مخابرات ایران است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.