تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

December 27, 2020
16:43 یکشنبه، 7ام دیماه 1399
کد خبر: 119540

قیمت بیت‌کوین به بیش از ۲۵ هزار دلار رسید اما چرا سرمایه‌گذاران ناگهان تصمیم به فروش گرفتند

 
 
بیت‌کوین از سطح روانی ۲۵ هزار دلار عبور کرد و رشد خود در ماه دسامبر را تقریبا به ۵۰ درصد رساند و فعلا هیچ نشانه‌ای از توقف روند صعودی سال ۲۰۲۰ وجود ندارد.
 
 با وجود اینکه قیمت بیت‌کوین رو به افزایش است، نیگل گرین مدیرعامل گروه مشاوره مالی deVere گفته که نیمی از بیت‌کوین‌های خود را فروخته است.
 
گرین که سال‌ها است درمورد آینده روشن بیت‌کوین صحبت می‌کند در یک بیانیه ایمیلی اعلام کرد: «از آنجایی که بیت‌کوین به اوج قیمت خود در تاریخ رسید من نیمی از دارایی‌های بیت‌کوین خود را فروختم. چرا؟ زیرا با بیت‌کوین هم باید همانند دیگر سرمایه‌گذاری‌ها برخورد کرد؛ بهتر است که در صورت امکان در قیمت بالا بفروشید و با کاهش قیمت دوباره خرید کنید.»
 
با افزایش قیمت بیت‌کوین و همینطور که سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند اوج قیمت بازار را پیش‌بینی کنند فشار برای فروش افزایش می‌یابد. از آنجایی که قیمت بیت‌کوین در ۱۲ ماه گذشته ۲۵۰ درصد افزایش یافته است، برداشت سود از سوی سرمایه‌گذاران ممکن است قیمت را کاهش دهد.
 
گرین افزود: «ثبات در افزایش قیمت بیت‌کوین باعث شده تا این ارز دیجیتال به بهترین دارایی سال ۲۰۲۰ تبدیل شود که بیش از ۲۰۰ درصد رشد کرده است. به همین دلیل من احساس کردم که زمان خوبی برای برداشت سود است».
 
گرین با این وجود هنوز هم نسبت به عملکرد مثبت بیت‌کوین در طولانی مدت مصمم است.
 
او می‌گوید: «نباید از تصمیم من برای فروش بیت‌کوین برداشت اشتباهی کنید. دلیل این فروش عدم باور به بیت‌کوین یا ارزهای دیجیتال نیست، این تنها یک برداشت سود است تا بعدا بیشتر خریداری کنم.»
 
با افزایش قیمت بیت‌کوین در سال آتی، تصویر بیت‌کوین در اذهان عمومی نیز وجهه بهتری پیدا کرده است و هزینه کردن دولت‌ها در نتیجه پاندمی این ارز را در مقابل ارزهای رایج قرار داده است.
 
درنتیجه بیت‌کوین توجه چندین سرمایه‌گذار بزرگ را جذب کرده است که بیت‌کوین را راه مناسبی برای فرار از تورم تلقی می‌کنند.
 
گرین می‌گوید: «هرچه موسسات سرمایه‌گذاری و غول‌های وال‌استریت بیشتری وارد رمزارزها می‌شوند، تخصص و سرمایه‌ عظیمی را با خود وارد این حوزه می‌کنند و مشتریان نیز علاقه بیشتری به رمزارزها پیدا می‌کنند» و سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را به عنوان راه فراری از تورم تلقی می‌کنند.
 
صندوق سرمایه‌گذاری رافر در بریتانیا هفته گذشته با انتشار خبر اینکه ۷۵۰ میلیون دلار بیت‌کوین خریداری کرده است قیمت بیت‌کوین را از ۲۰ هزار دلار فراتر برد و این موضوع حاکی از علاقه سازمانی به این رمزارز است.
 
 
قیمت بیتکوین بیش از ۲۵۰ درصد در سال گذشته رشد داشته این هفته قیمت این رمزارز برای مدتی از ۲۵ هزار دلار نیز عبور کرد.
 
 
بیت‌کوین و جامعه رمزارز‌ها با قدرت وارد سال ۲۰۲۱ می‌شوند و بسیاری از عملکرد امسال این رمزارز احساس غرور می‌کنند.
 
در ابتدای این هفته مایکل نووگراتز میلیاردی که سابقا صندوق سرمایه‌گذاری داشت به بیت‌کوین و رمزارز روی آورد و معتقد است که سال آینده قیمت این رمزارز به ۵۰ هزار دلار خواهد رسید، او پیش‌بینی می‌کند که نهایتا بیت‌کوین به همتای طلا تبدیل خواهد شد.
 
ری دالیو بنیانگذار و ریاست مشترک یکی از بزرگترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری جهان یعنی Bridgewater Associates این ماه اعتراف کرد که بیت‌کوین خود را به عنوان یک «جایگزین شبیه به طلا» نشان داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.