اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 4, 2021
11:34 دوشنبه، 15ام دیماه 1399
کد خبر: 119794

ردپای ابری گوگل در نقاط مختلف جهان پررنگ‌تر می‌شود

مرکز توسعه خدمات رایانش ابری گوگل با گسترش دامنه فعالیت‌های جهانی خود اعلام کرد در کشورهای شیلی، آلمان و عربستان سعودی مناطق جدید ابری خود را راه اندازی می‌کند.
برای آن دسته از شرکت‌هایی که خدمات رایانش ابری را در مقیاس وسیع ارایه می‌دهند اضافه کردن مناطق جدید بسیار حیاتی است و همچنین کشورهایی که قوانین حاکمیت داده را با الزام بر ماندن داده در خاک خود دنبال می‌کنند، این اتفاق می‌تواند بسیار مهم باشد. خدمات رایانش ابری گوگل در سال 2020 میلادی سرویس‌های دوگانه، صنعتی و سرویس مخصوص بازی‌های خود را نیز عرضه کرد.
سه منطقه جدید در حالی خدمات رایانش ابری Cloud را در اختیار می‌گیرند که پیش از این هم برخی قابلیت‌ها برای آنها عرضه شده بود. در سال 2020 میلادی سیستم Cloud گوگل مناطق جدید دیگری از جمله جاکارتا، اندونزی، لاس وگاس، سالت لِیک سیتی و سئول را تحت پوشش خود قرار داده بود، در این میان شهر دوحه در قطر، مادرید، میلان و پاریس نیز به زودی به مناطق مذکور اضافه می‌شوند.
بر اساس توضیحات گوگل در مورد گسترش دامنه فعالیت‌های ابری، هر کشور ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. به عنوان مثال توسعه خدمات پردازش ابری در آلمان حالی صورت می‌گیرد که گوگل پیش از این یک مرکز داده در فرانکفورت تاسیس کرده بود. گوگل همچنین متعهد شده است که در جریان افزایش تعداد مراکز داده خود میزان انتشار کربن را به واسطه فعالیت‌های خود بیشتر نکند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.