تلفن همراه

گوشی

January 8, 2021
13:05 جمعه، 19ام دیماه 1399
کد خبر: 119934

رکوردزنی خرید هفته آخر سال کاربران در اپ استور اپل

 
 
اپل اعلام کرد که مصرف کنندگان در آخرین هفته سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۸ میلیارد دلار در فروشگاه برنامه این شرکت هزینه کردند که در مقایسه با ۱.۴۲ میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته رشد فروش را نشان می دهد.
 
 این غول فناوری اعلام کرد عمده هزینه ها بین شب کریسمس و شب سال نو برای بازیها بود. در تعطیلات نخستین روز سال نو ۵۴۰ میلیون خرید از فروشگاه اپ استور اپل انجام گرفت که بالاتر از ۳۸۶ میلیون دلار در نخستین روز سال ۲۰۲۰ بود. برخی از اپلیکیشنهایی که بیشترین دانلود را در سال ۲۰۲۰ داشتند شامل زوم و دیسنی پلاس بودند. اپل اعلام کرد این شرکت اکنون مجموعا ۲۰۰ میلیارد دلار به طراحان برنامه پرداخت کرده است که بالاتر از ۱۵۵ میلیارد دلار در یک سال پیش بود.
 
اپل در بیانیه ای به عملکرد برخی از سرویسهای دیگرش مانند اپل موزیک و اپل تی وی پلاس اشاره کرد اما آمار مشترکان آنها را اعلام نکرد. این شرکت اعلام کرد خدمات پرداخت موبایلی Apple Pay اکنون در ۹۰ درصد فروشگاههای آمریکا پذیرفته می شود و سرویس Apple Book اکنون ماهانه ۹۰ میلیون کاربر فعال دارد.
 
خدمات به بخشی بسیار مهمی از کل درآمدهای اپل تبدیل شده است و در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۳ میلیارد دلار درآمدزایی داشت که معادل ۲۰ درصد از کل درآمد اپل بود.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، فروشگاه اپ استور یکی از بزرگترین منابع درآمد اپل در بخش خدمات محسوب می شود اما در یک سال اخیر از سوی رگولاتورها و طراحان به دلیل درصدی که از سازندگان اپلیکیشن دریافت می کند، هدف انتقاد قرار گرفته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.