اپراتورها

تلفن همراه

January 10, 2021
10:13 یکشنبه، 21ام دیماه 1399
کد خبر: 119983

سیم کارتهای همراه اول در 230 روستای استان مرکزی از طریق رومینگ ایرانسل به 4G دسترسی دارند

 
سیم‌کارت‌های همراه اول در 230 روستای استان مرکزی از طریق رومینگ ایرانسل به اینترنت نسل چهار دسترسی دارند.
 
یکی از اولویت‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، ایجاد عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتال بین شهرها و روستاها است. در همین راستا و در مسیر تحقق اهداف قانون برنامه ششم توسعه که در آن مقرر شده تمامی روستاهای بالای 20 خانوار باید به شبکۀ ملی اطلاعات متصل شوند، روند محرومیت زدایی ارتباطی از روستاها سرعت گرفته است.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی و در جریان بازدید مدیر کل ارتباطات این استان از روستای دهنو از توابع بخش مرکزی شهرستان خمین، این روستا از طریق اینترنت نسل چهارم اپراتور ایرانسل، به شبکۀ ملی اطلاعات متصل شده است.
 
لادن مهدوی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی در این بازدید افزود: روستای دهنو از اینترنت نسل چهارم اپراتور ایرانسل برخوردار است و با توجه به اجرای طرح رومینگ بین اپراتوری، دارندگان سیم کارت همراه اول نیز میتوانند با فعال سازی رومینگ دیتا، بدون پرداخت هیچگونه هزینه اضافی، از اینترنت پرسرعت ایرانسل بهره مند شوند.
 
مهدوی هدف از اجرای طرح رومینگ بین اپراتوری را استفاده بهینه و حداکثری اپراتورها از زیرساخت‌های یکدیگر برای برقراری ارتباط مناسب و پایدار دانست و تصریح کرد: در حال حاضر در 230 روستای استان، برای سیم کارت‌های همراه اول نیز، با میزبانی شبکه ایرانسل امکان دسترسی به صوت و دیتا فراهم شده است.
 
پیش از این نیز بر اساس گزارش رسمی «طرح توسعۀ زیرساخت خدمات الکترونیکی روستایی»، منتشر شده توسط محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در تاریخ چهارشنبه 21 آبان 1399، از مجموع 39465 روستای بالای 20 خانوار در کشور، تعداد 35296 روستا به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند که از این تعداد، پوشش شبکۀ 3G و 4G ایرانسل در 25703 روستا و پوشش شبکۀ 3G و 4G همراه اول در 8788 روستا برقرار است. یعنی ایرانسل در تعدادی نزدیک به «سه برابر» (2.92 برابر) روستا بیشتر از همراه اول، دارای پوشش شبکۀ اینترنت‌همراه است.
 
این ظرفیت نزدیک به سه برابری ایرانسل در پوشش اینترنت پرسرعت همراه، در شرایطی که با شیوع کرونا انتقال داده ( اینترنت همراه پرسرعت) تبدیل به اولویت اصلی روستاییان شده؛ مزیتی است که با الزام وزارت ارتباطات در گنجاندن دیتا در سرویس‌ رومینگ ملی، باعث می‌شود به تدریج سیم‌کارت‌های همراه اول نیز در روستاهای کشور، به اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل دسترسی پیدا ‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.