تلفن همراه

گوشی

January 10, 2021
10:48 یکشنبه، 21ام دیماه 1399
کد خبر: 119986

واردات ۱ میلیارد و ۳۴۰ میلیون دلار گوشی تلفن همراه در ۹ ماه

سخنگوی گمرک از رشد ۲۷ درصدی واردات تلفن همراه در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت بیش از هشت میلیون و ۶۱۷ هزار تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون دلار از گمرک ترخیص شده است.
 
سید روح اله لطیفی،گفت: در 9 ماهه امسال، بیش از هشت میلیون و 617 هزار تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و 340 میلیون دلار از گمرک ترخیص شده است که از لحاظ ارزبری، دومین کالای وارداتی کشور محسوب می‌شود.
 
سخنگوی گمرک افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه، هشت میلیون و 617 هزار و 438 دستگاه تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و 340 میلیون و 229 هزار و 718 دلار از گمرکات کشور به صورت تجاری ترخیص شده است.
 
وی اضافه کرد: این درحالی است که میزان ترخیص تلفن همراه در مدت مشابه سال 98، 6 میلیون و 779 هزار و 12 دستگاه به ارزش 808 میلیون و 262 هزار دلار بوده است.
 
لطیفی در خصوص میزات تغییرات واردات تلفن همراه گفت: آمار واردات و ترخیص قطعی تلفن همراه در 9 ماهه امسال نشان می‌دهد، از لحاظ تعداد 27 درصد و از لحاظ ارزش 65 درصد، در مقایسه با مدت مشابه سال 98 افزایش واردات را شاهد بودیم.
 
سخنگوی گمرک تصریح کرد: تلفن همراه، پس از ذرت، دومین کالای ارزبر کشور در 9 ماهه امسال بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.