تلفن همراه

گوشی

January 11, 2021
12:54 دوشنبه، 22ام دیماه 1399
کد خبر: 120050

بهترین گوشی‌های 5G در سال 2021

ICTna.ir – عرضه گوشی‌های گوگل پیکسل 4A 5G و پیکسل 5 آغازگر رقابت میان گوشی‌های میان رده با قیمت بین 400 تا 700 دلار برای 5G است.
 
5g-phones-1200x675.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بحث اصلی گوگل درمورد پیکسل این است که کاربران آن می‌توانند از اندروید خالص، به روزرسانی‌های منظم و یک گوشی 5G بدون پرداخت هزینه زیاد برخوردار شوند. قطعا گوگل تمرکز بیشتری روی پیکسل 5 خواهد گذاشت اما پیکسل 4A 5G هم توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است.
طبق اعلام IDC، قیمت‌های بین 400 و 600 دلار نقطه عطف بازار گوشی‌های هوشمند خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که ارزش جهانی گوشی‌های هوشمند به 422.2 میلیارد دلار کاهش یابد که 7.9 درصد کمتر از سال گذشته است.
این موسسه تحقیقاتی افزوده است که خریداران فناوری دیگر به دنبال دستگاه‌های پیشرفته گران قیمت نیستند و حتی اپل هم با عرضه آیفون SE به بازار میان رده‌ها وارد شد.
با این مقدمه نگاهی به گوشی‌های 5G میان رده مقرون به صرفه می‌اندازیم:
 
آیفون 12 مینی
این گوشی کوچک‌ترین و سبک‌ترین موبایل 5G در جهان است. صفحه نمایش 5.4 اینچی دارد که با قیمت 699 دلار یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند 5G در بازار جهانی است.
 
گوگل پیکسل 4A 5G
 
 
این گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید خالص و برخوردار از آخرین و بهترین آپدیت‌ها است. شروع قیمت آن از 499 دلار است و با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، قیمت خوبی دارد.
 
موتورولا وان 5G
مقرون به صرفه بودن، صفحه نمایش 6.7 اینچی، چهار دوربین در پشت گوشی و دو دوربین سلفی، چهار گیگ حافظه با 128 گیگ فضای ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه از ویژگی‌های اصلی این گوشی است و با ویژگی‌ها و امکانات خوبی که دارد، با قیمتی کمتر از 500 دلار به بازار عرضه شد. موتورولا که متعلق به کمپانی لنوو است، طیفی گسترده از گوشی‌های مختلف عرضه کرده اما این گوشی میان رده همه چیز تمام است.
مانند گوگل پیکسل 4A 5G، موتورولا هم از آپدیت‌های سریع اندروید برخوردار است و بدین معنی است که اندروید 11 نیز به زودی روی آن اجرا خواهد شد.
 
سامسونگ گلکسی S20 FE
عرضه این گوشی در ابتدا کاری عجیب و غریب بود چرا که سامسونگ همزمان آن را با گلکسی S20 Ultra و گلکسی Note 20 Ultra به بازار عرضه کرد. اما این گوشی شامل همه امکاناتی که توجه خریداران سامسونگ را جلب می‌کند شامل دوربین قوی، پشتیبانی از کارت حافظه و فناوری عالی صفحه نمایش بود.
گلکسی S20 FE از پردازنده قوی کوالکام اسنپ دراگون 865 و رم شش گیگابایتی برخوردار است که رقیبی جدی برای همقطارانش در رنج قیمتی 400 تا 700 دلار محسوب می‌شود.
 
وان پلاس Nord N10 5G
اگر دنبال گوشی 5G با قیمت 300 دلار می‌گردید، وان پلاس Nord N10 5G برای شماست. این گوشی اخیرا توسط اپراتور T-Mobile آمریکا با قیمت 200 دلار کمتر از گوشی میان رده پیکسل 4A 5G عرضه شده است. از صفحه نمایش بزرگ 6.49 اینچی، دوربین چهار گانه، 6 گیگ رم، 128 گیگ حافظه داخلی و جک هدفون 3.5 میلی‌متری برخوردار است. جنس بدنه آن از پلاستیک است و برای کسی که به دنبال گوشی 5G با قیمت کمتر از 300 دلار است، بسیار مناسب به نظر می‌رسد.
 
وان پلاس 8
مانند سامسونگ S20 FE، گوشی وان پلاس 8 هم غرق در امکانات مختلف اما با قیمت 699 دلار است. پردازنده آن اسنپ دراگون کوالکام 865 است و اوایل سال 2020 به بازار عرضه شد.
 
ال‌جی Velvet
این گوشی از صفحه نمایش دوگانه برخوردار است و کارشناسان درباره آن نوشته‌اند که بهترین گوشی هوشمند 5G با قیمت 600 دلار است.
 
گوگل پیکسل 5
گوگل گوشی هوشمند پیکسل 5 را با بالاترین ارزش در میان گوشی‌های میان رده قیمت‌گذاری کرده است. دوربین، حافظه و فضای ذخیره‌سازی آن دقیقا مشابه پیکسل 4A 5G است. تنها تفاوت آنها در این است که پیکسل 5 به شارژ سریع بی‌سیم، کاور گلس گوریلا گلس و هشت گیگ حافظه مجهز و ضدآب است. اما آیا این ویژگی‌ها به اختلاف قیمت 200 دلاری آن می‌ارزد؟ احتمالا نه اما بیانگر آن است که گوگل آینده گوشی‌های هوشمند را در میانه بازار 5G می‌بیند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.