سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 11, 2021
14:45 دوشنبه، 22ام دیماه 1399
کد خبر: 120058

نیازهای نرم‌افزاری صنایع تأمین شد

 
 
یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد با تولید نرم‌افزارهای مختلف، نیاز صنایع گوناگون در این حوزه را تأمین کند.
 
به گزارش معاونت علمی و فناوری، سعید صفری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیانی گفت: این شرکت، یک مجموعه جوان دانشگاهی است و از نیروهای جوان و متخصص دانشگاهی تشکیل شده است. این مجموعه، با شناسایی نیاز صنایع مختلف و برقراری ارتباط با آنها نیاز این صنایع در حوزه‌های نرم افزاری را شناسایی می‌کند و برای پاسخگویی به این نیازها، نرم‌افزارهای مختلف تولید می‌کند.
 
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان افزود: نرم‌افزارها و سیستم‌های تولید شده در این شرکت، حوزه‌های تخصصی مانند سیستم‌های اتوماسیون ERP و دیگر نرم‌افزارهای تخصصی را شامل می‌شود که این صنایع برای پیشبرد کارها، به آن نیاز دارند. در حال حاضر نیز بخش عمده‌ای از فعالیت این شرکت بر صنعت ساختمان متمرکز است.
 
صفری با اشاره به فعالیت‌های دانش‌بنیان متخصصان این شرکت بیان کرد: برای مثال، محاسبه نوع و ضخامت رنگ به کار رفته در اسکلت ساختمان‌ها، به ویژه در پروژه‌های بزرگ، نیازمند برخی محاسبات نسبتاً پیچیده است و ما برای انجام این محاسبات، نرم‌افزارهای تخصصی تولید می‌کنیم. این نرم‌افزارها، همچنین می‌توانند میزان مصالح به کار رفته و دیگر اقلام مورد نیاز در صنعت ساختمان را نیز محاسبه کنند.
 
این فعال دانش‌بنیان افزود: این شرکت یک نرم افزار در زمینه بهینه‌سازی برش تولید کرده است که در صنعت نفت کاربرد دارد و این نرم افزار توسط یک شرکت رومانیایی با قیمت ۳۰ هزار یورو عرضه می‌شود، در حالی که ما همین نرم‌افزار را با نرخ ۳۰ میلیون تومان به صنعت نفت کشور ارائه کرده‌ایم.
 
صفری ضمن تاکید بر گسترش فعالیت‌های این مجموعه دانش‌بنیان گفت: تلاش داریم تا با توسعه فعالیت‌ها در صنایع مختلف، بتوانیم نرم افزارهای متنوع‌تری تولید کنیم و در زمینه اینترنت اشیا نیز تولیداتی داشته باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.