رسانه‌های اجتماعی

January 12, 2021
11:34 سه شنبه، 23ام دیماه 1399
کد خبر: 120093

اطلاعات کاربران شبکه اجتماعی طرفداران ترامپ فاش شد

 
انبوهی از اطلاعات کاربران شبکه اجتماعی پارلر از جمله ویدئوی های بارگذاری و برخی پست های حذف شده آنها فاش شده است.
 
به نقل از سایبر نیوز، پارلر یک شبکه اجتماعی که از آن برای برنامه ریزی حمله به کنگره آمریکا استفاده شده بود اکنون با چالش فاش شدن اطلاعات کاربرانش روبرو شده است. محققان امنیت سایبری قبل از آنکه این شبکه توسط گوگل، آمازون و اپل طرد شود، انبوهی از اطلاعات کاربران آن را جمع آوری کرده‌اند.
 
این اطلاعات شامل اطلاعات پروفایل کاربران، اطلاعات خصوصی کاربر و همچنین اطلاعات مربوط به مدیریت گروه‌های خاص در این شبکه اجتماعی است. یکی از کاربران توئیتر به نام donk_enby@ نخستین بار به افشای اطلاعات اشاره کرد. او ادعا می‌کند بیش از یک میلیون URL ویدئو، برخی محتوای حذف شده و خصوصی نیز جز اطلاعات فاش شده هستند.
 
این اطلاعات فایل‌های اصلی، پردازش نشده و خامی هستند که در پارلر آپلود شده‌اند. محققان امنیتی ادعا می‌کنند پست‌های جمع آوری شده به حساب‌های کاربری که آنها را منتشر کرده‌اند، مرتبط هستند و برخی از ویدئوها و تصاویر نیز حاوی اطلاعات تصویری و موقعیت مکانی هستند. در کنار این موارد برخی از اطلاعات فاش شده به کاربران تأیید شده پارلر تعلق دارند که با استفاده از هویت واقعی خود و آپلود تصاویر کارت‌های شناسایی رسمی دولتی مانند گواهینامه در این شبکه اجتماعی حضور داشته‌اند.
 
این اطلاعات ممکن است برای نیروهای پلیس کارآمد باشد زیرا بسیاری از افرادی که در حمله هفته گذشته شرکت کردند پست‌ها و ویدئوهایشان را حذف کرده‌اند. از سوی دیگر جمع آوری پست‌های حذف شده بدان معنا است که پارلر اطلاعات کاربران را پس از حذف ذخیره می کرده است.
 
پیش از این اعلام شده بود که اپل و آمازون پارلر را که یک شبکه اجتماعی محبوب طرفداران ترامپ است از اپ استور و وب استور حذف کرده اند زیرا به گفته آنها به خشونت دامن می‌زدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.