تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 13, 2021
12:00 چهارشنبه، 24ام دیماه 1399
کد خبر: 120136

سامسونگ استارت‌‌آپ‌های مرکز نوآوری C-Lab را در نمایشگاه CES 2021 معرفی می‌کند

WhatsApp Image 2021-01-13 at 12.05.05.jpeg
 
 
سامسونگ الکترونیکس امروز اعلام کرد طی روزهای ۱۱ تا ۱۴ ژانویه پروژه‌های مرکز نوآوری C-Lab و استارت‌آپ‌های C-Lab Outside خود را در نمایشگاه CES 2021 معرفی می‌کند.
براین اساس سامسونگ از چهار پروژه هیجان‌انگیزی که در حال حاضر مراحل رشد خود را در C-Lab Inside طی ‌می‌کنند، رونمایی خواهد کرد. همچنین ۱۷ استارت‌‌آپی که مراحل شتابدهی خود را در C-Lab Outside، شتابدهنده استارت‌آپی سامسونگ پشت‌سر گذاشته‌اند، در CES 2021 معرفی خواهند شد.
عدم برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های فناوری در سال ۲۰۲۰ که به دلیل همه‌گیری بیماری رخ داد، باعث شده تا استارت‌آپ‌ها فرصت چندانی برای معرفی خود نداشته باشند. به همین دلیل سامسونگ فرصتی فراهم کرده تا استارت‌آ‌پ‌ها با حضوری مجازی در CES بتوانند سرمایه‌گذاران و خریداران بالقوه را جذب کنند. برای اولین بار در این نمایشگاه استارت‌آپ‌های محلی معرفی خواهند شد که بصورت مشترک توسط سامسونگ و مراکز تحقیقاتی و نوآوری Daegu و Gyeong-buk رشد داده شده‌اند.
 
چهار پروژه C-Lab Inside 
C-Lab Indside که از سال ۲۰۱۲ آغاز به کار کرده در واقع یک برنامه پرورش ایده داخلی در سامسونگ است که هدف آن افزایش نوآوری و خلاقیت در میان تمامی کارمندان این شرکت است. پروژ‌ه‌های C-Lab Inside که امسال معرفی خواهند شد متمرکز بر محصولات و خدمات شخصی و متناسب با سبک زندگی افراد هستند. در طی مراسم، امکان بازاریابی و بازخورد مشتریان به آنها بررسی خواهد شد تا به توسعه و پیشرفت بیشتر این پروژه‌ها کمک کند.
چهار ایده معرفی شده C-Lab Inside عبارتند از:
EZCal – برنامه کالیبراسیون خودکار کیفیت تصویر تلویزیون برای دیدن فیلم‌ها در کیفیت بالای سینمایی
Air Pocket، دستگاه قابل حمل ذخیره ساز اکسیژن
Scan&Dive، دستگاه‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی برای طبقه بندی پارچه و توصیه بهینه مراقبت
Food&Sommelier، سرویس پیدا کردن بهترین ترکیب غذا و نوشیدنی 
 
۱۷ استارت‌آپ C-Lab Outside آماده ورود به بازارهای جهانی
واحد C-Lab Outside در اکتبر ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و به عنوان برنامه شتابدهی استارت‌آپ‌ها در اکوسیستم استارت‌آپی کره جنوبی شناخته می‌شود. برنامه‌های رشددهی استارت‌آپ توسط مراکز دائگو و گیونگ‌باک هم در قالب بخشی از C-Lab Outside اجرا می‌شوند. 
استارت‌آپ‌هایی که در برنامه C-Lab Outside پذیرش می‌شوند، امکاناتی شامل فضای کار اداری، مشاوره با منتورهایی از کارمندان سامسونگ، فرصت شرکت در نمایشگاه‌های جهانی فناوری اطلاعات، ایجاد رابطه‌ با سرمایه‌گذاران و پشتیبانی مالی را دریافت می‌کنند.
۱۷ استارت‌‌آپی که سال گذشته مراحل رشد و توسعه خود را در C-Lab Outside پشت‌سر گذاشتند، در CES 2021 حاضر خواهند شد.
نوآوری‌های معرفی شده توسط این تیم‌ها در حوزه‌های زیر خواهد بود:
پنهان‌سازی اطلاعات با هوش مصنوعی، متعلق به شرکت Deeping Source
ایجاد آواتارهای واقعی به کمک اسکن سه‌بعدی، تولید محتوای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده متعلق به شرکت Flux Planet
دستگاه مدیریت رشد کودکان متعلق به شرکت Magpie Tech
ایجاد طراحی مد با هوش مصنوعی متعلق به شرکت Designovel 
استارت‌آپ‌های C-Lab Outside با هدف قرار دادن CES 2021 به عنوان شروع کار خود برای ورود به بازار جهانی می‌توانند ضمن ملاقات با سرمایه‌گذاران و خریداران از سراسر جهان با فرصت‌های جدید دنیای کسب‌وکار آشنا شوند.
 
WhatsApp Image 2021-01-13 at 12.05.05 (1).jpeg
 
دریافت نشان افتخاری نوآوری CES 2021 توسط سه استارت‌آپ ایجاد شده در C-Lab Inside 
سامسونگ از سال ۲۰۱۵ پروژه‌هایی که پتانسیل و ظرفیت بالایی برای رشد دارند را C-Lab Inside حمایت می‌کند تا در قالب استارت‌اپ‌های کامل رشد کنند. سه استارت رشد یافته در این مرکز به نام Luple، Bluefeel و Pixelro منتظر جذب شریک و مصرف کننده در CES 2021 هستند.  
 انجمن فناوری مصرف‌کننده (CTA) نیز تلاش‌های سامسونگ در رشد دادن استارت‌آپ‌ها را به رسمیت شناخته و نشان افتخاری نوآوری خود را در زمینه بهداشت و سلامت به سه استارت‌‌آ‌پ از برنامه C-Lab Inside اعطا کرد. 
این سه استارت‌‌آپ دریافت کننده نشان افتخار عبارتند از:
Luple، برای دستگاه قابل حمل نور مصنوعی خورشید
Breathings، برای دستگاهی مبتنی بر اینترنت اشیا برای کنترل تنفس افراد
Linkface، که برای دومین سال متوالی برنده این جایزه می‌شود، اکنون برای گردن‌بندی که بر روی سیگنال‌های تنفسی و قلب نظارت دارد
 
اینکوک هان، مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شرکت سامسونگ می‌گوید: «ما بسیار امیدوار و خوشبین هستیم که استارت‌آپ‌های بخش C-Lab Outside بتوانند شایستگی‌های فنی و مزیت‌های رقابتی خود را در صحنه جهانی CES به اثبات برسانند و فرصت‌های تجاری جدیدی را پیدا کنند. همچنین هیجان زیادی داریم تا پروژه‌های C-Lab Inside را به مخاطبان بیشتری معرفی کنیم».  
مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شرکت سامسونگ در مورد برنامه‌های حمایتی این شرکت از استارت‌‌آپ‌ها می‌گوید: «حمایت از نوآ‌وری‌های آینده‌نگر در داخل و خارج از شرکت، باعث به وجود آمدن فرصت‌های همکاری می‌شود. این هم‌افزایی در حوزه فناوری بسیار مهم است و در نهایت به نفع همه ما خواهد بود».
 
شرکت سامسونگ الکترونیکس سال ۲۰۱۸ برنامه‌ای را اعلام کرد که طبق آن قرار است برای ۵ سال آینده ۳۰۰ استارت‌آپ کره‌ای از طریق برنامه C-Lab Outside و ۲۰۰ پروژه در قالب برنامه C-Lab Inside مراحل شتابدهی خود را طی کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.