اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

January 16, 2021
10:18 شنبه، 27ام دیماه 1399
کد خبر: 120199

واتس‌اپ زمان تغییرات حریم خصوصی کاربران را به تعویق انداخت

 
اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ اجرای سیاست حریم خصوصی جدیدی که اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرده بود را در پی سردرگمی و واکنش منفی کاربران، به تاخیر انداخت.
 
 شرکت واتس‌اپ در یک پست وبلاگ اعلام کرد ما از افراد بسیاری درباره سردرگمی زیادی که در خصوص آپدیت سیاست حریم خصوصی واتس‌اپ وجود دارد، شنیدیم و اطلاعات نادرست زیادی منتشر شده که باعث نگرانی شده و مایل هستیم به همه کمک کنیم اصول این پیام رسان و حقایق را درک کنند.
 
واتس‌اپ پیش از این از کاربران خواسته بود تا هشتم فوریه با سیاست جدید موافقت کنند اما اکنون این مهلت را تا ۱۵ ماه مه به تعویق انداخته است و تلاش می کند این تغییرات را بیشتر توضیح دهد.
 
واتس‌اپ یک پیام رسان رمزگذاری شده سرتاسری است یعنی پیامها تنها توسط ارسال کننده و گیرنده می توانند خوانده شوند و این پیامها در سرورهای فیس بوک – شرکت مادر واتس‌اپ – ذخیره نمی شوند. اما واتس‌اپ با جدیت در حال توسعه پتانسیلهای تجاری است.
 
سیاست حریم خصوصی به روزرسانی شده در نظر داشت به کاربران اطلاع دهد برخی از کسب و کارها به زودی از سرورهای فیس بوک استفاده می کنند تا پیامهایشان با مصرف کنندگان را در این سرورها ذخیره کنند. فیس بوک اعلام کرده که به این پیامها برای هر نوع تبلیغات هدفمندی که باشند، دسترسی نخواهد داشت. زبان بکار گرفته شده در شرایط به روزشده استفاده از خدمات واتس‌اپ، باعث نگرانی افراد بسیاری درباره احتمال دسترسی فیس بوک به پیامهای خصوصی آنها شده است.
 
واتس‌اپ اعلام کرد این موضوع درست نیست و همه پیامهای شخصی مبادله شده میان دوستان و اعضای خانواده همچنان رمزنگاری شده می مانند. این شرکت اعلام کرد اگرچه اکنون همه از طریق واتس‌اپ خرید نمی کنند اما تصور می کنیم که در آینده افراد بیشتری از این طریق خرید خواهند کرد و لازم است که از این خدمات مطلع باشند. این به روزرسانی سیاست حریم خصوصی، امکان اشتراک گذاری اطلاعات با فیس بوک را توسعه نمی دهد.
 
این سردرگمی اخیر چالش فیس بوک در متقاعد کردن کاربران به جدی گرفته شدن حریم خصوصی آنها توسط این شرکت را بارز کرد. زبان مورد استفاده در سیاست به روز شده مشابه مقرراتی است که در سال ۲۰۱۶ اعلام شدند اما فیس بوک از آن زمان با مسائل متعددی در زمینه حریم خصوصی روبرو شده است که شامل پرداخت پنج میلیارد دلار برای حل و فصل تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا بوده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک پیام رسانی خصوصی را یک اولویت اصلی قرار داده که به معنای قرار گرفتن واتس‌اپ تحت کنترل بیشتر فیس بوک است.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، واکنش منفی کاربران به تغییرات اخیر سیاست حریم خصوصی واتس‌اپ باعث رشد یکباره کاربران جدید اپلیکیشنهای رقیب نظیر سیگنال و تلگرام شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.