تلفن همراه

گوشی

January 16, 2021
10:22 شنبه، 27ام دیماه 1399
کد خبر: 120200

اپل هم گوشی تاشو می سازد

 
شرکت اپل کار روی یک آیفون با صفحه نمایش تاشو را آغاز کرده که رقیب احتمالی مدلهای مشابه عرضه شده از سوی سامسونگ الکترونیکس و سایرین خواهد بود.
 
این شرکت مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا نمونه اولیه از نمایشگرهای تاشو را برای تست داخلی طراحی کرده اما برنامه جدی برای عرضه آیفون تاشو ندارد. به گفته یک منبع آگاه، کار ساخت فراتر از یک صفحه نمایش نرفته است یعنی اپل هنوز نمونه اولیه کامل از یک گوشی تاشو را در لابراتوارهای خود ندارد.
 
مانند گوشی گلکسی فولد سامسونگ، مدل جدید موتورولا Razr و محصولات شرکتهای چینی شامل هواوی، گوشی آیفون تاشو به اپل امکان می دهد دستگاهی با صفحه نمایش بزرگتر در یک قالب قابل حمل بسازد. اپل بحثهای داخلی درباره اندازه های متفاوت صفحه نمایش تاشو از جمله اندازه مشابه گوشی ۶.۷ اینچی آیفون ۱۲ پرو مکس داشته است. تلفنهای تاشوی فعلی صفحه نمایشی دارند که در حالت بازشده بین ۶ تا ۸ اینچ است.
 
صفحه نمایشهای تاشوی اپل که در مرحله آزمایشی هستند، مانند گوشی سامسونگ لولاهای مخفی در پشت دستگاه دارند. شرکتهای دیگری مانند مایکروسافت دستگاههایی عرضه کرده اند که لولاهای قابل مشاهده، صفحه نمایش را به دو بخش مجزا تقسیم می کنند.
 
این مسئله تغییر اساسی برای اپل خواهد بود که پیشگام تولید تلفن هوشمند صفحه لمسی و بدون دکمه فیزیکی بوده که یکی از موفقترین محصولات فناوری مصرفی بلامنازع در تاریخ است. با این حال سالها طول خواهد کشید تا گوشی تاشوی اپل معرفی شود یا حتی ممکن است هیچ گاه به بازار راه پیدا نکند. این شرکت در حال حاضر روی ساخت نسل جدید آیفونها و آی پدهایش در سال جاری متمرکز شده است.
 
اپل با توجه به بهبودهایی که در سال ۲۰۲۰ در خط آیفون داد و شامل اضافه شدن فناوری ۵G و طراحیهای جدید بود، قصد ندارد امسال تغییر عمده ای در این گوشی صورت دهد. مهندسان اپل در حال بررسی نسل جدید مدل اس آیفون هستند که معمولا به آیفونهای جدید با ارتقاهای جزئی اطلاق می شود.
 
همه گیری ویروس کرونا هم ساخت محصول را پیچیده کرده و مهندسان سخت افزاری اپل تنها چند روز در هفته در دفاتر سیلیکون ولی این شرکت در تعداد محدود کار می کنند. سال گذشته همه گیری کووید 19 باعث به تاخیر افتادن عرضه آیفون ۱۲ به مدت چندین هفته شد اما اپل توانست تقریبا همه قابلیتها بجز قابلیتی به نام "ایرتگز" را در این گوشی اضافه کند. این شرکت قصد دارد قابلیت مذکور را که مکان وسایلی مانند کوله پشتی و کلید را نشان می دهد امسال اضافه کند و قصد دارد لوازم جانبی متعددی مانند جاسوئیچی چرمی را هم عرضه کند.
 
اگرچه همه تغییرات جزئی هستند اما اپل در حال تست یک ارتقای کلیدی برای سال ۲۰۲۱ است که اثر انگشت خوان تعبیه شده در صفحه نمایش گوشی است. این قابلت روش جدیدی برای کاربران به منظور باز کردن قفل آیفون و فراتر از کلمه عبور و احراز هویت از طریق تشخیص چهره خواهد بود. اپل در سال ۲۰۱۷ با عرضه آیفون ایکس، از حسگرهای اثر انگشت فاصله گرفت اما تاچ آی دی همچنان در لپ تاپهای مک و آیفونهای ارزانتر وجود دارد. شرکت کوالکام که مودمهای ۵G را برای اپل فراهم می کند، ماه جاری حسگر اثر انگشت سریعتری را رونمایی کرد. این حسگر در فضایی که کاربران ماسک استفاده می کنند، کاربردی خواهد بود.
 
اپل در حال بررسی حذف پورت شارژ برای برخی از مدلهای آیفون و عرضه شارژر بی سیم است. این شرکت با آیفون ۱۲ به سیستم شارژ مگ سیف مغناطیسی روی آورد و قصد دارد امسال این فناوری را برای مدل مک بوک پرو عرضه کند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در حال برنامه ریزی مدل جدید تبلت آی پد پرو است که شبیه مدل فعلی است اما نمایشگر MiniLED و یک پردازنده بسیار سریعتر دارد. یک مدل ارزانتر و باریکتر از آی پد با طراحی مشابه آی پد ایر مدل ۲۰۱۹ هم در دست ساخت است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.