تلفن همراه

گوشی

January 16, 2021
16:48 شنبه، 27ام دیماه 1399
کد خبر: 120234

گمانه‌زنی‌ها درمورد آیفون 13: سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر

 
 
فاصله زیادی تا معرفی نسل آینده آیفون‌ها داریم اما این موضوع مانع از انتشار گزارش‌ها درباره آن‌ها نمی‌شود. طبق گزارشی جدید، شاید اپل در آیفون ۱۳ از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کند.
 
شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی مدت‌هاست به سمت سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر حرکت کرده‌اند و برای مثال جدیدترین پرچمدارهای سامسونگ یعنی گوشی‌های سری گلکسی S21 از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک بهره می‌برند. حالا ظاهرا اپل هم می‌خواهد به جمع این شرکت‌ها اضافه شود.
 
طبق گزارش جدید بلومبرگ، اپل در حال آزمایش یک سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر برای آیفون ۱۳ است. بلومبرگ در گذشته به استفاده از چنین سنسوری در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ اشاره کرده بود که البته چنین اتفاقی رخ نداد. حالا شاید در سال ۲۰۲۱ اپل تصمیم بگیرد در کنار فیس آیدی، تاچ آیدی زیر نمایشگر هم در اختیار کاربران قرار دهد تا ساده‌تر قادر به آنلاک دستگاه خود باشند.
 
در این گزارش اشاره‌ای به تامین‌کننده این سنسور نشده، با این حال کوالکام به تازگی از نسل جدید سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر خود رونمایی کرده که نه تنها ۵۰ درصد سریعتر از گذشته است، بلکه تا ۷۷ درصد هم فضای بیشتری را پوشش می‌دهد. با توجه به این موضوع اگر خبری از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در آیفون ۱۳ باشد، به احتمال زیاد کوپرتینویی‌ها به سراغ کوالکام می‌روند.
 
سنسور جدید کوالکام باعث می‌شود کاربران برای آنلاک دستگاه مجبور نباشند انگشت خود را در یک فضای محدود قرار دهند و به فضای بیشتری دسترسی دارند.
 
تحلیلگر مشهور محصولات اپل، «مینگ-چی کو» از شاسی ضخیم‌تر آیفون ۱۳ خبر داده که می‌تواند ناشی از افزایش ظرفیت باتری باشد. کو همچنین در اواخر ۲۰۱۹ به استفاده از سنسور تاچ‌ آیدی زیر نمایشگر در مدل‌های آیفون ۱۳ اشاره کرده بود.
 
اپل معمولا چندین سال دیرتر از کمپانی‌های دیگر فناوری‌های جدید را به گوشی‌های خود اضافه می‌کند، بنابراین شاید امسال تصمیم بگیرد سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر را به آیفون‌ها بیاورد. در آینده گزارش‌های بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.