تلفن همراه

گجت

January 17, 2021
12:27 یکشنبه، 28ام دیماه 1399
کد خبر: 120245

با CES2021/ بهترین گجت‌های رونمایی شده در نمایشگاه CES امسال

 
نمایشگاه CES 2021 با تمامی نمایشگاه‌هایی که تابه‌حال تجربه کرده‌ایم، متفاوت بود. به دلیل شیوع بیماری کرونا، این نمایشگاه کاملا دیجیتال و از طریق وب‌سایت‌ها برگزار شد و محصولات جالب و متنوعی در آن به نمایش در آمد که در اینجا بخشی از بهترین محصولات این نمایشگاه را معرفی کرده‌ایم.
 
برای پیدا کردن بهترین گجت‌ها و محصولات نمایشگاه دیگر مانند سال‌های گذشته، میلیون‌ها مترمربع فضای نمایشگاه را پرسه نزدیم؛ بلکه به تماشای ارائه‌های استریم شده و فعال‌سازی‌های دیجیتالی غرفه‌داران نشستیم و سخنرانی‌های تعداد زیادی کارآفرین و بازاریاب مشتاق را شنیدیم تا در جریان همه امور قرار بگیریم. این‌ها به این معنیست که ما مانند سال‌های گذشته نتوانستیم نوآوری‌های این نمایشگاه را لمس و حس کنیم. اگرچه برخی از این محصولات به خانه‌هایمان ارسال شد. اما این‌ها باعث نشد تا جذاب‌ترین و جالب‌ترین گجت‌هایی که پیدا کردیم را به شما معرفی نکنیم.
 
جاروبرقی JetBot 90 AI+ و ربات Handy سامسونگ
دیگر هیچ‌وقت برای اشتباه گذاشتن چنگال‌ها درون ماشین ظرف‌شویی بداخلاقی نخواهید کرد. بجای آن با انگشت به ربات Handy سامسونگ اشاره می‌کنید. این روبات متحرک می‌تواند با نگاه به محیط اطراف، به سمت اشیا حرکت کند و آن‌ها را جابه‌جا کند. به گفته سامسونگ این ربات به کمک هوش‌مصنوعی پیشرفته، امکان تشخیص و تمییز دادن اشیا از یکدیگر را دارد و با توجه به نوع جسم، میزان انرژی مورد نیاز برای نگه داشتن آن شی را محاسبه می‌کند. این ربات هنوز در مرحله توسعه قرار دارد.
مدل جدید JetBot 90 AI+ اولین جاروبرقی رباتیک هوشمند جهان و مجهز به Intel AI است. جاور برقی JetBot 90 AI+ بعد از تمیز کردن خانه بصورت خودکار به Clean Station برمی‌گردد که سیستم اختصاصی سامسونگ برای دفع زباله است. جاروبرقی در آنجا گردوخاک و موی جمع شده از خانه را داخل یک کیسه زباله تخلیه می‌کند که شما باید هر دو تا سه ماه آن را تعویض کنید.
 
هنگامی که شما بیرون از خانه هستید، ربات Handy سامسونگ ظرف‌ها را داخل ماشین ظرف‌شویی می‌گذارد و جاروبرقی خودمختار JetBot 90 AI+ سامسونگ مجهز به دوربین برای عبور از موانع، چشم به تمیزی خانه شما دوخته است.
گوشی هوشمند رول شونده ال‌جی
ال‌جی به داشتن گوشی‌های موبایل عجیب و غریب شناخته شده است. (برای مثال ال‌جی وینگ با نمایشگر چرخان) اما گوشی رول شونده آن که در یک ویدئوی کوتاه انتهای کنفرانس ال‌جی به نمایش درآمد، به مراتب عجیب‌تر از باقی آن‌ها به نظر می‌رسد. گوشی شبیه به یک مستطیل عادی بود تا آن که مانند در گاراج بالا آمد و به یک تبلت کوچک تبدیل شد. شرکت هیچ جزئیات دیگری از این محصول ارائه نکرد اما مدعی است که این گوشی رول شونده امسال به بازار می‌آید. TCL دیگر شرکت تولید‌کننده تلفن همراه، از گوشی رول‌شونده‌ای خبر داده است که نمایشگر ۶.۷ اینچی آن با یک ضربه به نمایشگر ۷.۸ اینچی تبدیل می‌شود.
 
گوشی رول‌شونده ال‌جی که از یک گوشی ۶.۷ اینچی به یک تبلت ۷.۸ اینچی تبدیل می‌شود
 
ذن‌بوک Due ایسوس
بله درست است، باز هم شاهد این ایده که لپ‌تاپ باید نمایشگر دوم داشته باشد هستیم. نمایشگر دوم ایسوس درست در نیمه بالایی کیبورد لپ‌تاپ، به نمایشگر اصلی تکیه داده شده و به‌نظر بسیار کاربردی می‌آید. نرم‌افزار این لپ‌تاپ به‌گونه‌ای است که کار‌های مولتی‌تسکینگ را آسان‌تر می‌‌کند. جابجایی پنجره‌ها بین نمایشگر اول و دوم و همچنین امکان شخصی‌سازی نمایشگر دوم به کمک ابزار‌های مشخص از ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. لپ‌تاپ ۱۴ اینچی ایسوس به ویندوز ۱۰ مجهز است و از آخرین پردازنده‌های اینتل قدرت می‌گیرد. این لپ‌تاپ به همراه یک قلم استایلوس عرضه می‌شود تا کارهایی مانند یادداشت‌برداری و طرح زدن راحت‌تر باشد. این لپ‌تاپ با قیمت پایه هزار دلار اواخر این ماه به بازار عرضه می‌شود.
 
نمایشگر دوم لپ‌تاپ ایسوس قابلیت شخصی‌سازی و تغییر زاویه برای استفاده هرچه کاربردی‌تر دارد.
 
دکو ویس X20 TP-Link
نام کامل این محصول (Deco Voice X20 AX1800 Mesh Wi-Fi 6 System with Smart Speaker) است. این نام طولانی و عجیب‌غریب را به محصول بسیار جذابی که تی‌پی‌لینک تولید کرده می‌بخشیم. مش‌روتر مجهز به وای‌فای ۶ ادغام شده با اسپیکر هوشمند الکسا محصول جذابی را خلق کرده که علاوه بر دسترسی به اینترنت پرسرعت در تمام نقاط مختلف خانه از جمله اتاق‌ها، طبقه‌های بالایی و پایینی، امکان دسترسی به اسپیکر و میکروفون در تمام نقاط خانه با نودهای مختلفی که در قسمت‌های مختلف خانه قرار داده شده وجود دارد. برای مثال وقتی غذا آماده شد، کافیست به وسیله نود موجود در آشپزخانه، از الکسا درخواست کنید تا آماده بودن غذا را اعلام کند. به این ترتیب و از طریق دیگر نود‌ها، الکسا آماده بودن غذا را در اتاق‌ها و طبقات دیگر اعلام می‌کند. همچنین به کمک این محصول می‌توانید صدای موسیقی را در تمام محیط خانه پخش کنید. این محصول در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ با قیمت ۲۵۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.
 
مش‌روتر مجهز به وای‌فای ۶ ادغام شده با اسپیکر هوشمند الکسا یکی از جذاب‌ترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه امسال است
تلویزیون میکروال‌ای‌دی ۱۱۰ اینچی سامسونگ
این نمای بزرگ و زیبایی که می‌بینید تماما نمایشگر تلویزیون است. این نمایشگر یک‌تکه نیست. بلکه به وسیله نمایشگر‌های کوچک‌تر مانند لگو روی یکدیگر سوار شده‌اند و فاصله بین نمایشگر‌ها به باریکی موی انسان است. این یک نمایشگر OLED نیست. این بیشتر شبیه به بیلبورد‌های غول‌آسای میدان تایمز است و در صورت لزوم می‌تواند تغییر شکل دهد. این نمایشگر می‌تواند قسمتی از دیوار خانه شما باشد، به یک تابلوی هنری تبدیل شود، آب‌وهوا را نشان دهد و یا به ۴ نمایشگر جدا برای پخش ویدئو از ۴ منبع مختلف و جداگانه تبدیل شود. این محصول تا آخر امسال با قیمت بسیار زیادی به بازار عرضه خواهد شد.
 
تلویزیون میکروال‌ای‌دی ۱۱۰ اینچی سامسونگ در نمایشگاه CES معرفی شد
 
نسل جدید عینک‌های هوشمند Vuzix
بارها در مورد وعده‌هایی که در مورد آینده داده می‌شود، شنیده‌ایم. مشخصات عینک‌های جدید Vuzix شباهت زیادی به این وعده‌ها دارد. نسخه آماده این عینک‌ها دو پروژکتور کوچک دارد که از تکنولوژی میکرو ال‌ای‌دی‌ها برای پخش محتوای دیجیتال استفاده می‌کند. سیستم‌عامل برپایه اندروید مجهز به بلوتوث و وای‌فای، اجازه اجرای برنامه‌هایی را روی این عینک می‌دهد که به‌وسیله ژست‌های حرکتی عمل می‌کنند. این شرکت اطلاعات بیشتری را منتشر نکرده اما تمرکز کامل Vuzix روی تولید این محصول است. برای این عینک‌ها که اواخر امسال به بازار عرضه می‌شود توقع قیمت مشتری‌پسند نداریم.
 
 
ریموت اکو سامسونگ
سامسونگ علی‌رغم معرفی بزرگ‌ترین تلویزیون در نمایشگاه CES، با یک محصول کوچک‌تر جلب ما را به این سوال جلب کرده که چرا هنوز از باتری‌های AA استفاده می‌کنیم؟ اکو ریموت سامسونگ در کنار تلویزیون‌های ۴K و ۸K سامسونگ که در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شوند به فروش می‌رسد و فروش جداگانه هم ندارد. این ریموت‌ها به باتری‌های شارژی مجهز است که به‌وسیله پنل خورشیدی پشت ریموت از منابع نوری بیرونی و درونی جذب انرژی می‌کنند. این ریموت در روزهای بارانی و ابری هم به وسیله USB شارژ می‌شود.
 
با ریموت اکو سامسونگ دیگر نیازی به خرید باتری‌های AA برای کنترل‌ نیست
 
ربات گربه‌ای Maicat
امسال مردم به دلیل کرونا، وحشت‌زده به خرید دستمال توالت، حبوبات و حیوانات خانگی روی آوردند. اگر شما هم در قرنطینه به‌دنبال یک دوست ۴ پا می‌گردید اما هنوز به قدر کافی آماده مسئولیت‌پذیری نیستید، گربه رباتی Maicat برای شماست. به گفته سازنده این محصلول، گربه رباتی Maicat بر خلاف دیگر حیوانات خانگی رباتیک، به هوش مصنوعی خودگردان و مستقل مجهز است. دوربین و میکروفون این گربه، چهره، صدا و احساسات را آنالیز می‌کند و درست مانند گربه‌های واقعی در مقابل انسان‌های مختلف رفتار‌های مختلفی از خود نشان می‌دهد. پردازنده داخلی این گربه نشان از آن دارد که نیازی به اتصال دائم به اینترنت وجود ندارد. انتظار می‌دهد تا پاییز امسال به بازار عرضه شود و هنوز قیمت آن مشخص نیست.
 
اگر به داشتن حیوانات خانگی علاقه‌مندید اما هنوز آمادگی مسئولیت‌پذیری در قبال آن را ندارید، حیوانات خانگی رباتی یکی از بهترین گزینه‌ها هستند.
 
سگ رباتی Koda
Koda یکی دیگر از ربات‌های هوش‌مصنوعی با قابلیت دریافت احساسات است. این سگ وقتی صدای صاحبش را می‌شنود، دستش را بالا می‌آورد و برای خوش‌آمدگویی به طرف او می‌دود. این سگ می‌تواند یک بچه سگ بازیگوش و یا یک سگ کاملا بالغ باشد. این سگ برخلاف حیوانات گوشت و خون دارد، به یک شبکه امن بلاک‌چین متصل می‌شود که از طریق آن مهارت‌های جدیدی یاد می‌گیرد. برای مثال اینکه چطور بدون سر خوردن، روی جاده‌های یخی راه‌برود. ۴ دوربین ۳ بعدی به این سگ کمک می‌کنند تا محیط اطراف خود را ببیند. در حقیقت قسمتی از ماموریت Koda این است که به افراد کم‌بینا یا نابینا کمک کند. متاسفانه قیمت این محصول با سگ‌های نمایشی برابری می‌کند. انتظار می‌ورد عرضه اولیه این محصول در ماه سپتامبر با قیمت حدودی ۵۰ هزار دلار اتفاق بیافتد.
 
کمک به افراد کم‌بینا و نابینا یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های این سگ گران‌قیمت است.
 
دستگاه بازیافت خانگی Lasso
علی‌غم این که همه ما با جدیت تمام پلاستیک‌ها را در سطل زبانه‌ می‌اندازیم این حقیقت که ۹۱ درصد پلاستیک‌های تولید شده در جهان بازیافت نمی‌شود، دست نخورده باقی می‌ماند. دلیل آن هم مشخصا هزینه بسیار بالای جدا کردن مواد ترکیب شده در هم است. یک استارت‌آپ انگلیسی به نام Lasso دستگاهی را برای شناسایی، شست‌وشو و خرد کردن مواد قابل بازیافت کلیدی تولید کرده است. این دستگاه مواد قابل بازیافت را به ۲ نوع پلاستیک، ۳ رنگ مختلف از شیشه به علاوه آلومینیوم و فلز قابل استفاده تبدیل می‌کند و راننده‌های این شرکت نیز این مواد بازیافت شده را در ازای پول نقد از شما خریداری می‌کنند. این دستگاه ابعاد بزرگی دارد اما شرکت سازنده مدعی است که صدای تولیدی آن از دور موتور ماشین‌لباس‌شویی‌های جدید کمتر است. برای پیش‌خرید این محصول می‌توانید اقدام کنید اما خود محصول تا انتهای ۲۰۲۲ به بازار عرضه نمی‌شود.
 
 
بیش از ۹۱ درصد پلاستیک‌های تولیدشده در جهان بازیافت نمی‌شود. به کمک این دستگاه می‌توان تا حدی جلوی ضرر جبران‌ناپذیری که انسان‌ها به طبیعت وارد می‌کنند را گرفت
 
درون Airpeak سونی
درون‌های دوربین‌دار زیادی در بازار وجود دارد، کافیست تا به آمازون سری بزنید. اما درون ریموت از راه دوری که دوربین‌ها را حمل کند چیزی است که سونی با Airpeak به سراغ آن رفته است. این درون کوادکوپتر با جلد چرمی‌اش کامل می‌شود. این محصول برای دوربین‌های Sony A7S III و سایر دوربین‌های بدون آینه آلفا طراحی شده است. قابلیت تعویض لنز دوربین‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری در تصویربرداری هوایی به کاربران ارائه می‌کند. قیمت و تاریخ عرضه بسته به بازار‌ها متفاوت خواهد بود.
 
درون Airpeak سونی برای حمل دوربین‌های دارای لنزهای مختلف و داشتن نمایی بهتر از بالا ساخته شده‌ است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.