امینت

تلفن همراه

January 18, 2021
17:06 دوشنبه، 29ام دیماه 1399
کد خبر: 120285

آمریکا مجوزهای صادرات نیمه هادی به هواوی چین را لغو کرد

ICTna.ir – وزارت بازرگانی ایالات متحده مجوزهای صادراتی وندورهایی همچون اینتل برای تامین محصولات نیمه هادی هواوی را لغو کرد.
 
huawei.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هر هشت مجوز صادرات محصول به هواوی چین که پیش از این به چهار شرکت آمریکایی اعطا شده بود، از سوی وزارت بازرگانی آمریکا لغو شد.
در میان آنها شرکت‌های اینتل و Kioxia ژاپن (توشیبا سابق) قرار دارند که بدون هیچ اظهارنظری درباره علت آن، مجوزهایشان لغو شده است.
 
اتحادیه صنایع نیمه هادی در ایمیلی که به شرکت‌های عضو خود ارسال کرده، گفته است دارندگان این مجوزها، ماه‌ها منتظر تصمیم دولت و دریافت مجوز بودند تا بتوانند محصولات‌شان را به چین صادر کرده و به هواوی بفروشند اما اکنون با دولت فعلی، هیچ فرصتی برای دریافت تاییدیه دوباره ندارند.
 
احتمالا این آخرین اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که دو روز دیگر کاخ ریاست جمهوری را تحویل خواهد داد، علیه شرکت هواوی چین است.
 
طبق فرایند قانونی تعریف شده، کمپانی‌هایی که مجوزشان لغو شده 20 روز فرصت دارند تا به آن اعتراض کنند و وزارت بازرگانی آمریکا 45 روز فرصت خواهد داشت تا درباره هر تغییری درباره این تصمیم به آنها پاسخ دهد. پس از آن شرکت‌ها 45 روز دیگر برای ارایه درخواست خود زمان خواهند داشت.
 
زمان انجام این فرایند بسیار طولانی است به ویژه اینکه با تغییر دولت، انتصابات سیاسی نیز در پی آن خواهد بود که کل فرایند درخواست دوباره شرکت‌های نیمه هادی برای عرضه محصولات‌شان به هواوی را بسیار طولانی خواهد کرد.
 
براساس گزارش‌های منتشر شده، حدود 150 درخواست مجوز منتظر تصمیم دولت هستند تا کالاها و فناوری‌های مختلف به ارزش 120 میلیارد دلار به هواوی صادر شوند. همچنین فناوری‌ها و کالاهای دیگری هم به ارزش 280 میلیارد دلار در صف اننظار تصمیم و صدور مجوز دولت بودند.
 
گردش مالی سالانه هواوی در سال 2019 حدود 130 میلیارد دلار بوده و در سه فصل اول سال 2020 نیز درآمد 103 میلیارد دلاری را گزارش کرده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.