رسانه‌های اجتماعی

January 20, 2021
15:19 چهارشنبه، 1ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120347

وزیر ارتباطات بازجویی و با قرار وثیقه آزاد شد

ICTna.ir – محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز پس از احضار به دادسرای فرهنگ و رسانه بازجویی شده و پس از استماع و اخذ پاسخ، به دستور بازپرس با قرار التزام آزاد شده است.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، او به اتهام استنکاف از اجرای دستور مقامات قضایی با عدم مسدودسازی پیام‌رسان اجتماعی اینستاگرام متهم شده است. با این توضیح که دستور قضایی فیلتر اینستاگرام به لحاظ انتشار میلون‌ها محتوای مجرمانه توسط دادیار شعبه دوازدهم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان فارس صادر و با دستور دادستان وقت کل کشور در هامش آن جهت اجرا به وزارت ارتاطات ابلاغ شده است.
 
در توضیحات ارایه شده در اتهام وزیر ارتباطات آماده است: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وعده راه‌اندازی سامانه فیلترینگ هوشمند تقاضای توقف اجرای دستور قضایی کرده و با موافقت دادستان کل کشور فیلتر اینستاگرام متوقف شده است اما با شکست پروژه فیلترینگ هوشمند و بی اثر شدن آن، دستور مسدودسازی اینستاگرام از سوی دادستان کل کشور و معاون دادستان کل کشور صادر شده که تاکنون اجرا نشده است.
 
etehame Jahromi1.jpg
 
etehame Jahromi2.jpg
سیدجمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توئیتی توضیح داده است: پس از استماغ و لخذ پاسخ، بازپرس دستور آزادی وزیر ارتباطات با قرار التزام را صادر کرده و او هم اکنون در محل کار حاضر است.
 
قرار التزام به حضور با تعیین وجه التزام، یکی از قرارهای تامین کیفری به نسبت سبک محسوب می‌شود که با هدف دسترسی به متهم، جلوگیری از فرار وی یا پیشگیری از تبانی و امحای آثار و ادله جرم، پس از تفهیم اتهام توسط مرجع قضایی صادر می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.