امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 21, 2021
11:45 پنجشنبه، 2ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120361

گوگل کروم ۸۸ با قابلیت تشخیص پسوردهای ضعیف و حذف FTP و فلش پلیر منتشر شد

 
 
گوگل نسخه جدیدی از کروم را منتشر کرد که با تغییراتی نسبت به نسخه قبل، امکانات جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گوگل کروم ۸۸ با قابلیت‌هایی همچون بهبود حالت تاریک، حذف پشتیبانی از پروتکل  FTP و خداحافظی با ادوبی فلش به علاوه امکاناتی همچون مدیریت بهتر پسوردها منتشر شد.
 
در نسخه ۸۸ کروم، حالت تاریک هم در سیستم عامل ویندوز و هم در سیستم عامل کروم بهبود یافته است و کاربران می‌توانند حالت تاریک را در قسمت‌های مختلف از جمله بوک‌مارک‌ها و تاریخچه نیز در اختیار داشته باشند.
 
گوگل در سیستم عامل کروم نیز بهبودهایی برای حالت‌های روشن و تاریک درنظر گرفته است که شامل تم‌های بروز شده برای App Launcher ، Shelf و Quick Settings می‌شود.
 
در کنار بهبود حالت تاریک، پروتکل انتقال فایل (FTP) در نسخه جدید گوگل کروم به صورت رسمی غیرفعال شده است و در نتیجه نسخه جدید دیگر از پروتکلی که چندین دهه برای ارسال فایل در سراسر وب استفاده می‌شد، پشتیبانی نمی‌کند. در کنار غیرفعال شدن پروتکل FTP، ادوبی فلش نیز به صورت کامل از نسخه جدید کروم حذف شده است.
 
از دیگر تغییرات کروم ۸۸ می‌توان به امکان جستجو در تب‌های باز شده اشاره کرد. برای استفاده از این قابلیت کاربران باید آنرا در مسیر زیر فعال کنند:
 
chrome://flags/#enable-tab-search
 
در نسخه کروم ۸۸ مدیریت و تغییر پسوردها نیز آسان‌تر شده است. در واقع گوگل در نسخه جدید کروم توجه ویژه‌ای به امنیت کاربران نشان می‌دهد. کاربران می‌توانند پسوردهای ضعیف را با کمک نسخه جدید کروم شناسایی کنند.
 
کافی است در نوار آدرس  chrome://settings/passwords را تایپ کنید. سپس با کمک گزینه «بررسی پسوردها» (check passwords) پسوردهای ضعیف را تشخیص بدهید. در نسخه جدید امکان بروزرسانی تمامی پسوردها نیز وجود دارد. با استفاده از قسمت تنظیمات کاربران می‌توانند همه پسوردها را سریع و آسان به روز کرده و مدیریت جامعی روی آنها داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.