تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 23, 2021
16:25 شنبه، 4ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120412

تحقق یک رویای دانش‌آموزی و معرفی برگزیدگان الکام استارز2021

 
در ششمین دوره الکام استارز اهالی جوان زیست‌بوم استارتاپی کشور دور یکدیگر جمع شدند تا با نگاهی به آنچه که گذشتگان برای ما به یادگار گذاشته‌اند، به ترسیم راهبردی برای ساخت آینده کشور بپردازند.
ششمین دوره الکام استارز در حالی به پایان رسید که اهالی جوان زیست‌بوم استارتاپی کشور در محل موزه ارتباطات، دور یکدیگر جمع شدند تا با نگاهی به آنچه که گذشتگان برای ما به یادگار گذاشته‌اند، به ترسیم راهبردی برای ساخت آینده کشور بپردازند. در این رویداد پنج روزه که به دلیل شیوع بیماری کرونا به دو شیوه حضوری و مجازی برگزار شد، دکترامیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات، حضور تیم‌های دانش‌آموزی در بخش رقابتی را شکل‌گیری یک رویا دانست و گفت: کمترین کار یک سیستم این است که بتواند شرایط ایجاد رویا برای دانش‌آموزان را فراهم کند. در شرایطی که همه ابزارها برای کشتن امید و ایده است و جای شکل‌گیری رویا خالی است، این رویداد توانست به شکل‌گیری رویا در بین دانش‌آموزان کمک کند. معاون وزیر ارتباطات، الکام‌استارز را مانند اکوسیستم استارت‌آپی کشور یک رویداد جوان دانست که حواشی‌ خود را دارد و در تشریح نقاط قوت این رویداد بیان داشت، برگزاری رویداد توان‌تک در کنار الکام‌استارز به ما یادآوری کرد که باید به تنوع نگاه‌ها و ویژگی‌های افراد احترام بگذاریم و خواسته‌های این بخش از جامعه را نیز مورد توجه قرار بدهیم. نباید یادمان برود که تنوع ویژگی‌های مختلف در افراد وجود دارد و توان‌ تک به ما این موضوع را به خوبی یادآوری کرده تا به این تنوع احترام بگذاریم.
 
بر اساس این گزارش، جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین بخش این رویداد را اعلام جوایز تشکیل می‌داد که نفس را در سینه حاضران جوان الکام استارز حبس نموده بود. در طول مدت برگزاری این نمایشگاه، بیش از 60 تیم استارتاپی به ارایه ایده‌های خود در برابر داوران پرداختند که دکتر ناظمی و دکتر اسدی از سازمان فناوری اطلاعات ایران، بخش اساسی بدنه داوری آن را تشکیل می‌دادند. طی این رقابت که گاه اختلاف تیم‌های برنده در آن به کمتر از تنها چند دهم می‌رسید، استارتاپ‌های راورو، پاستا و رادیو توان به ترتیب اول، دوم و سوم شدند که جوایز نقدی 20، 18 و 15 میلیون تومانی را به خود اختصاص دادند. همچنین تیم‌های چهارم تا دهم برگزیده الکام‌استارز را تن تونیکِ، فروگانیک، کارفیت، تله بورس، سپارکس، بهشت‌یار و ترنج تشکیل دادند که به هر کدام مبلغ 10 میلیون تومان جایزه اختصاص یافت.
 
همچنین برگزیدگان تیم‌های اول تا پنجم بخش دانش آموزی را استارتاپ deo، کارآموزشو،‌ سابمیت، ابریاد و کارآمد تشکیل دادند که سازمان فناوری اطلاعات همان طور که پیش از این وعده داده بود به برگزیدگان، بسته اعتباری ۲۰۰ میلیون تومانی از محل سامانه نوآفرین جهت سرمایه‌گذاری اختصاص داد. تینواستارز، یک رویداد دانش‌آموزی به شمار می‌رود که به نوعی زیرمجموعه الکام استارز است و در آن دانش‌آموزان در قالب 12 تیم حضور یافتند که شامل پنج تیم از تهران و هفت تیم دیگر از سایر استان‌های کشور بود. درمیان این تیم‌ها، نیمی به صورت حضوری و نیمی دیگر آنلاین حضور یافتند. استان تهران، ارایه دهنده پنج ایده و سایر ایده‌ها برخاسته از اصفهان، کرمان، هرمزگان و یزد بود. میزان 40 درصد شرکت‌کنندگان تینواستارز را دختران و 60 درصد را پسران تشکیل می‌دادند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.