تلفن همراه

گوشی

January 30, 2021
10:54 شنبه، 11ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120607

آیفون ۱۳ به حافظه ذخیره‌سازی یک ترابایتی مجهز خواهد شد

گفته می‌شود اپل در حال کار روی آیفون ۱۳ با ناچ باریک‌تر و مجهز به حافظه‌ی ذخیره‌سازی یک ترابایتی است.
 
 
بنا بر گزارش GSMArena و با استناد به اطلاعات به‌دست‌آمده از جان پراسر، غول دنیای فناوری در حال آزمون‌وخطای نسل بعدی آیفون است به ناچ کوچک‌تری مجهز خواهد شد. جان پراسر با انتشار ویدئویی در یوتیوب، نسل بعدی گوشی‌های محبوب اپل را آیفون ۱۲ اس خطاب می‌کند و که نسخه‌ی بالارده‌ی آن‌ (احتمالا نسخه‌ی پرو) حافظه‌ی ذخیره‌سازی بالغ بر یک ترابایت را در بطن خود جای خواهد داد. این در حالی است کوپرتینویی‌ها از آیفون XS به بعد، آخرین و گران‌قیمت‌ترین نسخه از گوشی‌های خود را با حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی روانه‌ی بازار می‌کنند.
 
در گزارش مذکور آمده است که مدل جدید هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد؛ اما برخی از نمونه‌های اولیه‌ی مدل پرو دارای یک ترابایت حافظه داخلی هستند. پراسر به نقل از منابع آگاه از سیاست‌های اپل، ادعا می‌کند که این شرکت در نظر دارد آیفون ۱۲ اس (آیفون ۱۳) را به بریدگی کوچک‌تری مجهز کند. اما این بدان معنا نیست که عرض آن کمتر خواهد شد؛ بلکه  پهنای بریدگی کمتر می‌شود و به شکل نوار باریک‌تری درمی‌آید.
 
افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل هیچ اشاره‌ای به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر نمی‌کند؛ اما شواهد حاکی از آن است که اپل در آیفون ۱۳ همراه‌ با فیس آی‌دی (Face ID)، از تاچ آی‌دی نیز بهره خواهد گرفت. با استناد به شایعات قبلی، نسل بعدی گوشی‌های آیفون که قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شوند، همگی به فناوری تثبیت‌کننده Sensor Shift و حسگر لایدار مجهز خواهند شد. اپل احتمالا به‌منظور کاهش مصرف باتری و ارائه‌ی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در مدل‌های پرو، از نمایشگر LTPO بهره خواهد گرفت.
 
مدتی است که اخبار زیادی درباره‌ی ردیاب هوشمند اپل موسوم به ایرتگ منتشر می‌شود و تاکنون جزئیات بی‌شماری از زنجیره‌ی تأمین و تصاویر و حتی اطلاعاتی در کد منبع iOS فاش ‌شده که همگی نشان‌دهنده‌ی عرضه‌ی ایرتگ (AirTags) در آینده‌ی نزدیک است. گفته می‌شود ایرتگ شیوه‌ی مطمئنی از ردیابی مکان ارائه می‌دهد؛‌ تا جایی که می‌تواند به واقعیت نزدیک و قطعی باشد. جان پراسر در این ویدئو به این ردیاب‌های کوچک پرداخته است و در آن، اطلاعاتی در رابطه با ردیاب‌های مورد انتظار ایرتگ به اشتراک می‌گذارد. اخیرا جاکلیدی و سایر لوازم جانبی ایرتگ در خرده‌فروشی‌های آنلاین فهرست شده است که ظاهرا برخی از آن‌ها مبتنی ‌بر طراحی مرجع اپل هستند و برخی دیگر به روش خاص طراحی شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.