بازار سرمایه

تلفن همراه

گوشی

January 30, 2021
20:59 شنبه، 11ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120629

مدیران بلک‌بری از حباب قیمت سهام برای خروج از بازار استفاده کردند

کاربران ردیت چندین روز پیش توانستند قیمت چندین سهم و حتی رمزارز را افزایش دهند که یکی از آن‌ها، کمپانی بلک‌بری بود. ارزش سهام این کمپانی برای مدتی رشد چشمگیری را تجربه کرد و باعث شد برخی از مدیران بلک‌بری، از این فرصت برای فروش سهام خود استفاده کنند.
 
بلک‌بری که زمانی یکی از بزرگترین تولیدکننده موبایل در جهان محسوب می‌شد، در سال‌های گذشته عملکرد مناسبی ندارد و قیمت سهامش تقریبا ثابت باقی مانده بود. با این وجود چندین روز پیش کاربران ردیت توانستند تغییر چشمگیری در ارزش آن ایجاد کنند و مانند گیم‌اسپات، بلک‌بری هم با افزایش ارزش سهامش مواجه شد.
 
این افزایش قیمت به سرعت از کنترل خارج شد و تمام سرمایه‌گذاران از افراد حرفه‌ای تا افراد مبتدی در پلتفرم معامله سهام «رابین‌هود» با مشکل مواجه شدند. با این وجود حباب ایجاد شده توانست قیمت سهام بلک‌بری را به ۲۸.۷۷ دلار برساند که البته پس از مدتی به ۱۴ دلار کاهش پیدا کرد.
 
حالا طبق گزارشی جدید، در دوران افزایش ارزش سهام بلک‌بری، حداقل سه مدیر اجرایی این کمپانی بخشی از سهام خود را فروخته‌اند. مدیر ارشد مالی این شرکت، «استیو رای» تمام سهامش یعنی ۳۳ هزار سهم را با ارزش ۴۲۸,۷۳۱ دلار در تاریخ ۲ بهمن ماه فروخته که دو برابر ارزش آن در اوایل سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.
 
در حالی که مدیر ارشد مالی بلک‌بری توانسته درآمدش را دو برابر کند، احتمالا پس از افزایش ارزش سهام این کمپانی به بیش از ۲۸ دلار، از کارش پشیمان شده. مدیر ارشد بازاریابی این شرکت، «مارک ویلسون» هم دست به چنین کاری زده و ۷۸,۵۰۰ سهم خود را به ارزش ۹۹۱,۴۵۵ دلار به فروش رسانده که ارزش هر سهم به ۱۲.۶۳ دلار می‌رسد. یکی دیگر از مدیران این کمپانی به نام «بیلی هو» هم ۲۵۹ هزار دلار از سهامش را فروخته است.
 
ارزش سهام بلک‌بری به دور از واقعیت افزایش پیدا کرد و تنها بخاطر سفته‌بازی گسترده ناشی از کمپین ردیت چنین اتفاقی رخ داد. این کمپانی حتی به خبرنگاران اعلام کرده که هیچ توضیحی برای این افزایش قیمت وجود ندارد. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که این سه مدیر اجرایی در سال گذشته میلادی هم دست به فروش سهامشان زده بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.