اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

January 31, 2021
13:10 یکشنبه، 12ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120643

گوگل پیام رسان محبوب دانشگاهیان را حذف کرد

 
 
گوگل پیام رسان المنت را که از سوی بسیاری از دولت‌ها، شرکت‌های خصوصی و دانشگاهیان مورد استفاده قرار می‌گیرد، از اپ استور خود حذف کرده است.
 
 به نقل از انگجت، پیام رسان المنت به علت ایمنی بالا و رمزگذاری پیام‌های رد و بدل شده مورد استفاده رسمی بسیاری از نهادهای دولتی و خصوصی در سراسر جهان است، اما گوگل مدعی است این برنامه گپ برای میزبانی محتوای نامناسب و پرخاشگرانه به کار می‌رود و به همین علت آن را حذف کرده است.
 
المنت به این اقدام گوگل اعتراض کرده و افزوده که اپلیکیشن یادشده تنها برای میزبانی محتوا به کار می‌رود و اگر محتوایی توسط سرورهای خود این شرکت میزبانی شود قابل کنترل است، اما محتوای مدنظر گوگل توسط یکی از شرکت‌های همکار با المنت میزبانی شده و لذا المنت کنترل بر روی آن نداشته است.
 
المنت همچنین می‌گوید گوگل بدون هیچ هشداری به این شرکت اپلیکیشن آن را حذف کرده است. برنامه نویسان و توسعه دهندگان المنت هم پیشنهادات و طرح خود را برای حل مشکل برای گوگل ارسال کرده اند، اما گوگل هیچ واکنشی در این زمینه نشان نداده است.
 
مدیران اپلیکیشن المنت از کاربران خواسته اند برای بارگذاری آن از منابع و سایت‌های دیگر استفاده کنند. گفتنی است بسیاری از شرکت‌ها، مؤسسات تجاری، دانشگاه‌ها و دولت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از المنت برای تبادل پیام استفاده می‌کنند. سختگیری گوگل در زمینه حذف برنامه‌ای از اپ استور خود که شرکت سازنده میزبان محتوای نامناسب رد و بدل شده از طریق آن بر روی سرورهای خود نبوده، موجب انتقادهای گسترده از این شرکت شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.