تلفن همراه

گوشی

January 31, 2021
16:49 یکشنبه، 12ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120673

وال استریت ژورنال: آیفون ۲۰۲۱ مجهز به تاچ آیدی عرضه می‌شود

 
 
پاییز امسال، مدل‌های جدید گوشی‌های آیفون وارد بازار می‌شوند و طبق آخرین شنیده‌ها، قرار است تغییرات جدیدی در آیفون‌های سال ۲۰۲۱ اعمال شود.
 
تغییراتی که علاوه بر طراحی ظاهری و سخت‌افزار، قابلیت‌های نرم‌افزاری را نیز شامل خواهد شد. حال طبق گزارشی جدید که توسط نشریه وال استریت ژورنال منتشر شده، اپل امسال از فناوری اثر انگشت در داخل نمایشگر این گوشی‌ها استفاده خواهد کرد.
 
این منبع معتبر نوشت که مهندسان اپل در حال کار روی این ویژگی هستند و احتمالا این شرکت علاوه بر اضافه کردن تاچ آیدی، قابلیت فیس آیدی را نیز حفظ خواهد کرد. البته این موضوع تازگی ندارد و چندی پیش نیز بلومبرگ با انتشار خبری مدعی شد که آیفون‌های ۲۰۲۱ مجهز به حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر عرضه خواهند شد.
 
گفته می‌شود که شرایط این روزهای جهان در پی همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم استفاده از ماسک، سبب شده تا قابلیت‌های تشخیص چهره همانند فیس آیدی نتوانند به درستی عمل کنند. از این رو، استفاده از دیگر روش‌های آنلاک کردن همانند اثر انگشت در بین کاربران بیشتر شده است.
 
شرکت اپل نیز با علم به این موضوع و طبق اطلاعاتی که تاکنون از این دو منبع موثق منتشر شده، قصد دارد تاچ آیدی را به آیفون‌های جدید خود اضافه کند. در همین رابطه، اخیرا یکی از کارمندان سابق اپل که در بخش تاچ آیدی این شرکت کار می‌کرد، مدعی شد که این شرکت در حال کار روی سنسورهای اپتیکال برای اضافه کردن قابلیت تشخیص اثر انگشت از روی نمایشگر است.
 
این کارمند سابق اپل در ادامه عنوان کرد که سنسورهای اپتیکال به نسبت سنسورهای اولتراسونیک مطمئن‌تر هستند. اما وب‌سایت Macrumors معتقد است که سنسورهای اپتیکال، قدیمی‌بوده و از امنیت کمتری در مقایسه با سنسورهای اولتراسونیک برخوردارند.
 
با این حال، انتشار این اخبار هنوز واکنشی را از سوی اپل به دنبال نداشته و از آنجایی که زمان زیادی تا رونمایی و عرضه آیفون‌های ۲۰۲۱ باقی مانده، قطعا طی هفته‌ها و ماه‌های آتی ابعاد تازه‌تری از این مسئله روشن خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.