اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

February 2, 2021
9:39 سه شنبه، 14ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120707

عباسخانی از سرمایه گذاری ۳۰۰میلیارد تومانی «حرکت اول» در کسب و کارهای دیجیتال خبر داد

 
«حرکت اول» به عنوان هلدینگ سرمایه‌گذاری جسورانه گروه همراه اول، در سال ۱۳۹۹ با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومانی در شش کسب و کار موفق، بالاترین حجم سرمایه‌گذاری را در کشور داشته است.
 
«حرکت اول» به عنوان هلدینگ سرمایه‌گذاری جسورانه گروه همراه اول، در سال ۱۳۹۹ با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومانی در شش کسب و کار موفق، بالاترین حجم سرمایه‌گذاری را در کشور داشته و درنظر دارد در سال ۱۴۰۰ با بودجه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان، در استارتاپ‌های مرحله میانی، تزریق سرمایه نماید.
 
شرکت کسب و کارهای نوپای «حرکت اول»، در راستای برنامه راهبردی پنج ساله شرکت ارتباطات سیار (همراه اول)، در مهر ۱۳۹۷ به عنوان هولدینگ سرمایه گذاری جسورانه گروه همراه اول تأسیس شده است. مأموریت «حرکت اول»، توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال، در راستای تحقق رؤیای دیجیتال گروه همراه اول، با بهره‌گیری از تیم متخصص و چابک و حمایت از کسب و کارهای جسور و توانمند، در دسته‌های حمل و نقل و گردشگری، خدمات مالی و بیمه، تجارت الکترونیک، آموزش، سلامت و ارتباط و رسانه و تکنولوژی‌های نوآورانه است.
 
این شرکت که در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در کسب و کارها در مرحله میانی و بالاتر، فعال است، توانسته است در سال ۹۹ با رصد و ارزیابی بیش از ۱۷۰ کسب و کار فعال، در شش کسب و کار موفق، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان، سرمایه گذاری نماید و از لحاظ میزان حجم سرمایه‌گذاری، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری جسورانه کشور محسوب می‌شود.
 
قابل ذکر است در راستای ایفای مسؤلیت اجتماعی در گسترش و توانمندسازی اکوسیستم استارتاپی ایران، در سال جاری، این شرکت با مشارکت در شرکت هوشمند اول برنای اصفهان (هاب اصفهان) و شرکت هوشمند اول برتر شیراز (هاب شیراز) و شرکت هوشمند اول بهشتی (هاب بهشتی) با همکاری دانشگاه‌های اصفهان، شیراز و بهشتی، با هدف کمک به رشد اکوسیستم دیجیتال با مشارکت دانشگاه‌های سراسر کشور، به راه اندازی شتابدهنده در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی، یادگیری از طریق بازی و سایر حوزه‌های مرتبط با دسته‌های اصلی حرکت اول، نموده است.
 
مهندس عباسخانی در مراسم انعقاد قرارداد سرمایه ‌گذاری مشترک با «همراه  مکانیک»: رونمایی از سرمایه ‌گذاری این شرکت بر روی چندین استارتاپ دیگر  درهفته‌های آینده برگزار می شود - کافه دانش
 
محمد مهدی عباسخانی، مدیر عامل این شرکت در زمینه سیاست‌های سرمایه گذاری در حرکت اول گفت: یکی از عوامل موفقیت و تمایز حرکت اول با سایر نهادها و صندوق‌های همکار، سرمایه گذاری در مقیاسی بالاتر از سایر همکاران است، به بیان دیگر حرکت اول محدودیتی در میزان سرمایه گذاری نداشته و ملاک انتخاب شرکت‌های پرتفو، جذابیت بازار ازجمله اندازه و مقیاس آن و توانمندی تیم، است.
 
نگاه حرکت اول به کسب و کارها برای سرمایه گذاری، همراهی است و درصورت نیاز به سرمایه گذاری مجدد در راندهای بعدی نیز این کسب و کارها می‌توانند روی حمایت حرکت اول، حساب نمایند.
 
به گفته‌ی عباسخانی، برای حرکت اول اعضای تیم از اهمیت خاصی برخوردار است و اولویت حرکت اول، سرمایه گذاری روی تیم‌های جسور و چابک و سرمایه گذاری بر کسب و کارهایی است که نوآورانه باشند یا تغییر اساسی در بازار ایجاد می‌کنند یا پیشرو بازار را به چالش می کشند.
 
وی همچنین ذکر کردند که حرکت اول، توجه ویژه ای به کسب و کارهای بین المللی دارد و تاکنون روی یک استارت آپ موفق در کشورهای همسایه سرمایه گذاری کرده است.
 
عباسخانی بر رابطه برد- برد با شرکت‌های پرتفو تاکید ویژه داشته و اعلام کرد که حرکت اول در سرمایه گذاری تمایلی به دریافت سهام بالا نداشته تا انگیزه برای توسعه و موفقیت شرکت در بنیان گذاران و تیم اصلی، باقی بماند.
 
فضای مذاکره صریح و شفاف و قرارداد منعطف، از دغدغه‌های صاحبین کسب و کارها در فضای ارتباطی با سرمایه گذاران است که به گفته آقای مهندس عباسخانی این موضوع از نکاتی است که برای حرکت اول اهمیت داشته و یکی از مزیت‌های کلیدی این شرکت، توافق و قراردادی است که برای هر دو طرف از جذابیت‌های لازم برخوردار باشد.
 
وی، همچنین اعلام کرد، حرکت اول در نظر دارد در سال ۱۴۰۰ با بودجه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان، در استارتاپ هایی که بازار بزرگ و قابل جهش و پتانسیل رشد بالا و مستمری دارند، تزریق سرمایه نماید.
 
گفتنی است علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حرکت اول، می‌توانند به سایت آن به آدرس https://harkataval.com/ مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.