اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 5, 2021
11:41 جمعه، 17ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120826

رونمایی محصول نرم افزاری جدید مایکروسافت

مایکروسافت با هدف بهبود تجربه دورکاری کارمندان شرکتها، گروهی از خدماتش به نام "ویوا" را معرفی کرد که در ابتدا از طریق سرویس Teams قابل دسترس خواهند بود.
 
 مایکروسافت اعلام کرد "مایکروسافت ویوا" به عنوان یک اپلیکیشن در برنامه های چت و کنفرانس Teams عمل می کند. نخستین ماژول ویوا با نام تاپیکس که از روز پنج شنبه موجود خواهد بود، با استفاده از هوش مصنوعی به کارمندان یک شرکت کمک می کند اطلاعات درون سازمانی را پیدا کنند و قابلیتهای بیشتری پس از آن در راه خواهد بود.
 
معرفی این نرم افزار تحت برند "ویوا" به تحکیم محصول آفیس مایکروسافت کمک خواهد کرد که درآمد بیشتری در مقایسه با محصولات دیگر برای این شرکت به همراه دارد و کمک کرده است مایکروسافت از رقیبانی نظیر Slack متمایز بماند.
 
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: تجربه کارمند باید همواره در اولویت قرار گیرد. به خصوص وقتی کارمندان به صورت دورکاری فعالیت می کنند، می خواهند با کار و شرکتشان در تعامل بمانند.
 
ویوا به کارمندان یک شرکت دسترسی به مطالب آموزشی آنلاین، دایره المعارف اطلاعاتی که به صورت اتومایتک از فایلهای شرکت تولید می شوند، فیدی از آپدیتهای سازمان یافته و پیشنهادهای بهره وری را فراهم می کند. همچنین ابزارهایی وجود دارند که مدیران با استفاده از آنها می توانند الگوی کار تیمشان را رصد کنند.
 
بعضی از این قابلیتها پیش از این تحت نام متفاوتی وجود داشته اند. به عنوان مثال مایکروسافت "ورک پلیس آنالیتیکس" را برای ردگیری رفتار سازمان عرضه کرده و "شیرپوینت" هابی برای محتوای درون سازمانی فراهم می کند.
 
بر اساس گزارش شبکه CNBC، محصول Teams مایکروسافت که شامل تماس ویدیویی و چت روم متنی است، پس از شیوع ویروس کرونا که باعث شد شرکتها دفاترشان را تعطیل کرده و مدل فعالیت کارمندانش را به دورکاری از منزل تغییر دهند، محبوب شده است. مایکروسافت ابزارهای بیشتری را به Teams اضافه می کند و استفاده از این محصول نسبت به زمان پیش از شیوع ویروس کرونا بالاتر رفته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.