اینترنت و شبکه

بازی

فناوری اطلاعات

February 7, 2021
11:33 یکشنبه، 19ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120855

نامه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به شرکت ارتباطات زیرساخت برای رفع مشکلات گیمرها

 بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نامه‌ای به شرکت ارتباطات زیرساخت پیگیر حل مشکلات زیرساختی بازی‌های آنلاین شد. به گفته معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این نامه مشکلات بازیکنان از قبیل پینگ بالا، عدم اتصال به سرور، محدودیت شبکه‌سازی در سرور، قطعی اتصال به اینترنت، تحریم‌ها و فیلترینگ داخلی مطرح شده است.
 
سید محمدعلی سیدحسینی، معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درمورد مشکلات گیمرها و پیگیری این مشکلات از طریق بنیاد ملی بازی‌ها گفت: «تقریبا یک سال و نیم پیش در پیمایشی از گیمرها در سراسر کشور مشخص شد که پینگ بالا از مهمترین مشکلات گیمرها به شمار می‌آید به  به طبع آن بحث سرعت دانلود و آپلود بازی هم مشکل‌آفرین است.»
 
او در ادامه اضافه کرد: «میانگین حدود پینگ ۷۰ تا ۸۰ است؛ اما مشکل دیگر این است که این پینگ نوسان دارد.امکان دارد وقتی گیمری بازی می‌کند، پینگ آن افزایش یا کاهش یابد و این عدم ثبات به گیمر لطمه وارد می‌کند.»
 
به گفته سیدحسینی بحث عدم اتصال به سرور از دیگر مشکلات است چون به خاطر کندی و تاخیر در اینترنت گیمر برای اتصال به سرور بازی با مشکل روبه‌رو می‌شود و به صورت مقطعی به سرور متصل نمی‌شود یا مدام قطع می‌شود. او همچین بیان کرد: «یکی دیگر از چالش‌های گیمرها محدودیت شبکه‌سازی در سرور است. این مشکل را بازیکنان در نقاط مختلف کشور گزارش کردند. در محدودیت شبکه‌سازی در سرور ارتباط بازیکنان با یکدیگر در یک بازی دستخوش محدودیت‌هایی می‌شود. امکان دارد بازیکن نتواند با بازیکنان دیگر ارتباط برقرار کند یا بازیکن دیگر را در بازی نبیند.»
 
قطعی اتصال به اینترنت هم از دیگر چالش‌های گیمرها بود که او در این مورد بیان کرد: «به صورت کلی یا مقطعی اتصال به اینترنت قطع می‌شود و این مورد هم می‌تواند به گیمرها و استریمرها ضربه وارد کند.»
 
براساس گفته‌های سیدحسینی موضوع تحریم‌ها هم سبب می‌شود دسترسی به یکسری بازی‌ها سخت و غیرممکن شود و بحث دیگر فیلترینگ از داخل کشور است که گاه بدون هماهنگی با بنیاد این اتفاق رخ‌ می‌دهد.
 
در سال‌های اخیر بالا رفتن پینگ همواره موجب نارضایتی گیمرها بوده است. با اینکه سال گذشته محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در پست اینستاگرامی خود اعلام کرد که کار کاهش پینگ انجام شده و پینگ بازی‌ها حدودا از ۱۷۰ به ۵۵ کاهش یافته است؛ اما این موضوع همچنان باعث انتقاد گیمرها بود. در فروردین ماه سال جاری همچنین وزیر ارتباطات در یک استوری اینستاگرامی با اعلام اینکه در یک مسیر بین‌المللی فیبرنوری با قطعی مواجه شده که بهترین مسیر پینگ ( زمان دسترسی کاربر به محتوا) برای بازی‌ها را فراهم می‌کرده و همین هم شرایط باعث شده تا بازی‌دوستان با مشکل و اختلال هنگام استفاده از اینترنت و انجام بازی‌های خود روبه‌رو شوند.
 
خرداد ماه حمید فتاحی، رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد که  قطع فیبر در خلیج فارس که مسیر ارتباطی مناسب برای انجام بازی‌های آنلاین را فراهم می‌کند باعث پایین آمدن پینگ بازی‌ها و تجربه ناخوشایند برای افرادی که بازی انجام می‌دهند شده است. فتاحی همچنین تاکید کرده بود که آنها در حال رایزنی هستند تا با ایجاد مسیرهای جایگزین بیشتر مشکل پینگ در بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی را حل کنند.
 
به گفته معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بالا بودن پینگ مهم‌ترین مشکل گیمرها است که به طبع آن بحث سرعت دانلود و آپلود بازی هم مشکل‌آفرین است
تا اینکه تیرماه امسال سجاد بنابی، عضو رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در توییتی اعلام کرد که کابل قطع‌شده خلیج فارس تعمیر و مشکل پینگ بازی‌های آنلاین حل شد. این موضوع در حالی است که گیمرهای حرفه‌ای در ارتباط با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کردند که همچنان مشکل پینگ پابرجاست. سیدحسینی هم در این مورد گفت‌: «حتی یکی از گیمرهای حرفه‌ای به ما اعلام کرده بود که در بهترین حالت پینگ ۹۰ است و کاهش آنچنانی پیدا نکرده است.»
 
او در ادامه با اشاره به اینکه دربحث فیلترینگ بنیاد ملی در حال پیگیری این موضوع است، بیان کرد: «در بحث فیلترینگ مشکل خاصی وجود ندارد و اگر مقطعی اتفاقی رخ دهد، ما پیگیری می‌کنیم. به تازگی هم معاون نظارت بحث صدور مجوز برای بازی‌های خارجی را دنبال می‌کند تا این مشکل را خود بنیاد به صورت مستقیم حل و فصل کند.»
 
به گفته سیدحسینی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تمام موارد و مشکلات گیمرها و استریمرها را در نامه به شرکت ارتباطات زیرساخت مطرح کرده‌اند و منتظر پاسخ آنها هستند تا شرایط برای گیمرها بهبود پیدا کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.