اپراتورها

تلفن همراه

February 7, 2021
13:49 یکشنبه، 19ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120860

تامین کننده اصلی زیرساخت انتقال در سراسر کشور کیست؟

رویکرد نوین مشتریان و استفاده روزافزون آنها از شبکه های اجتماعی سبب شده زمانی که مشترک بسته های اینترنت تلفن همراه را استفاده می کند، ممکن است پهنای باند بالا و مناسبی را در اختیار مشترک قرار ندهد، لذا با فراهم بودن پهنای فیبرنوری در حوزه ارتباطات ثابت مشتریان همراه نیز می توانند از خدمات شبکه ثابت و بین اپراتوری استفاده کنند.
 
در دنیای مدرن، ارتباطات نقش تعیین کننده‏ ای در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفا می‏کند. لذا مخابرات بهترین و برترین ابزار برای این تبادل است. کشورهایی که از فناوری های جدید و نوآوری برای کسب جایگاه بازار بهره می گیرند، اکنون در حال ایجاد زیرساخت های دیجیتال قوی تر و نیروی کار سازگارتر با دنیای دیجیتال هستند.
در این میان ارتباطات ثابت نقشی انکارناپذیر در جوامع امروز دارد و شبکه های پهن باند ثابت در سراسر دنیا تبدیل به بخش حیاتی و ضروری جوامع تبدیل شده است. کشورهایی که دارای زیرساخت پهن باند مناسب و وسیع تری هستند با پیشی گرفتن از خط مشی های اینترنت اشیا و شهرهای هوشمند و… می توانند به دنبال بازارهای جدید کسب و کار باشند.
 
رویکرد نوین مشتریان و استفاده روزافزون آنها از شبکه های اجتماعی سبب شده زمانی که مشترک بسته های اینترنت تلفن همراه را استفاده می کند، ممکن است پهنای باند بالا و مناسبی را در اختیار مشترک قرار ندهد، لذا با فراهم بودن پهنای فیبرنوری در حوزه ارتباطات ثابت مشتریان همراه نیز می توانند از خدمات شبکه ثابت و بین اپراتوری استفاده کنند.
 
بدیهی است شرکت های ارائه خدمات ICT با استفاده از زیرساخت شبکه های ثابت می توانند به سمت رونق کسب و کار حرکت کنند. خوشبختانه شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی کشور هم در بخش ثابت و هم در بخش همراه، تامین کننده اصلی زیرساخت انتقال در سراسر کشور است. 
 
در همین راستا شرکت مخابرات ایران بر اساس تفسیر اصل ۴۴ قانون اساسی و ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبری به عنوان یکی از مهم ترین شرکت های خدماتی کشور در سال ۱۳۸۸، به صورت صددرصد خصوصی شده و سهام آن بیش از یک دهه است که در بازار بورس با نماد اخابر معامله و خرید و فروش می شود.
 
این موضوع اولین مطلبی را که به اذهان متبادر می سازد، عدم استفاده از بودجه عمومی سالیانه دولت و دست نبردن به هزینه کرد جاری کشور و عدم اختصاص ردیف بودجه به شرکت مخابرات ایران از ابتدای سال ۱۳۸۹ در قالب ردیف بودجه های عمومی دولت است. 
 
از آن رو، شرکت مخابرات ایران اعلام کرده که به عنوان مهم ترین نهاد توسعه ارتباطات کشور در مقاطع مختلف با همکاری وزارت ارتباطات، توسعه شبکه را به رغم تمام محدودیت های مالی، هرگز فرو نگذاشته است. شاهد این امر، تغییر اساسی شبکه زیرساخت تلفن ثابت کشور و تبدیل زیرساخت قدیمی PSTN به  شبکه NGN/IMS است که فضای دیجیتال را در سرویس تلفن ثبت آغاز کرد و امکان پیشرفت و توسعه مخابرات را در سراسر کشور مهیا ساخت.
 
تعرفه های تلفن ثابت از سال ۱۳۸۲ تاکنون که نزدیک ۱۷ سال است، هیچ افزایشی به خود ندیده و دست کم با ارائه و اجرای همکدی به عنوان یک طرح ملی در سال ۱۳۹۳ ، تعرفه های مخابرات با کاهش قابل توجهی نیز رو به رو شد.
 
اما شرکت مخابرات ایران اساس کار را بر توسعه دیتا و تلفن ثابت قرار داد و بر همکاری گسترده با FCP ها برای تحقق بازی برد-برد در بازار ارتباطات کشور تلاش می کند. به عبارت دیگر، خدمات مخابرات در کشور به استثنای پهنای باند که دولتی است و در انحصار وزارت ارتباطات است، به هیچ وجه انحصاری نیست.
 
فعالیت شرکت های ارایه کننده خدمات (pap-fcp ) در کنار شرکت مخابرات و ارائه خدمات از سوی آنها و همکاری با وزارت ارتباطات تاییدی بر این ادعاست. در حال حاضر حدود ۵۰ درصد بازار اینترنت در اختیار آنهاست. اپراتورها با اعلام درخواست نیاز در استفاده از بستر مخابراتی  با پرداخت هزینه های تعیین شده  می توانند از  این بسترها استفاده کنند. 
 
تاکنون تمام تلاش بخش های مختلف ستادی، فنی و مناطق در شرکت بر این استوار است که در کمترین زمان ممکن و با بیشترین کیفیت به تمام درخواست های اپراتورها پاسخ داده شود. هر چند طی ۱۰ سال تعرفه واگذاری سیم مسی به این شرکت ها ثابت است.
 
فارغ از این فضا مقایسه ای کوتاه با شرایط شرکت مخابرات ایران در سال های اخیر در وضعیت تعرفه و مقایسه آن با افزایش سالیانه تورم در بخش های آب، برق، گاز و… تنها و تنها نشان دهنده این نکته است که تمام شرکت های دولتی با وجود استفاده از بودجه عمومی دولت، هر ساله میزان تعرفه خدمات خود را به اندازه نرخ تورم افزایش داده اند و در این میان، شرکت مخابرات ایران تنها شرکتی که هیچ تغییری در تعرفه خدمات آن در مدت ۱۵ سال اتفاق نیفتاده است.
 
طبق اعلام شرکت مخابرات ایران، همه واقفیم که در عصر ارتباطات، این شرکت که خصوصی شده، در این کشور، نقش آفرینی مثبت خود را به بهترین وجه انجام می دهد و بر تمام بازیگران صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور فرض است، این شرکت ملی را که اغلب در اذهان اکثریت ایرانیان به عنوان نماد صنعت ارتباطات کشور و به عنوان قدیمی "مخابرات" ، برابر با تمام حوزه ICT ، شناخته می شود، روز به روز و بهتر از گذشته، شکوفا و موفق تر سازند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.