رسانه‌های اجتماعی

February 9, 2021
10:45 سه شنبه، 21ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120927

حذف اکانت‌های نشردهنده دروغ‌های کرونایی در اینستاگرام

شرکت فیس بوک اعلام کرد اقدامات جدی تر برای حذف اطلاعات نادرست درباره کووید ۱۹ و واکسنها در شبکه اجتماعی خود انجام می دهد که شامل حذف گروههای بزرگ، اکانتها و صفحات اینستاگرام برای انتشار مکرر اطلاعات غلط خواهد بود.
 
فیس بوک در یک پست وبلاگ نوشت: به توصیه سازمان جهانی بهداشت و گروههای دیگر برای مقابله با فهرست رو به رشد ادعاهای نادرست آسیب رسان عمل می کند. فیس بوک از مدیران گروههای کاربری درخواست خواهد کرد چنین اطلاعات غلطی را کنترل کنند و اگر مکررا از مقررات تخطی کنند، آنها را حذف خواهد کرد. اینستاگرام که متعلق به فیس بوک است، یافتن اکانتهایی که مردم را به نزدن واکسن تشویق می کنند را دشوارتر کرده و اگر به نقض مقررات ادامه دهند، آنها را حذف می کند. این شرکت هفته جاری در مرکز اطلاعات کووید ۱۹ خود جزییات دپارتمانهای سلامت محلی درباره زمان و محل تزریق واکسن توسط مردم را گنجاند.
 
فیس بوک در این پست وبلاگ اعلام کرد اگر سیستمهای فیس بوک به محتوایی بربخورند نظیر این که: ویروس کرونا ساخته انسان است، مریض شدن مطمئنتر از زدن واکسن است یا تزریق واکسن سمی، خطرناک یا باعث اوتیسم می شود، محتوای مذکور حذف خواهد شد. ادعاهای مربوط به کووید ۱۹ یا واکسنها که از سیاستهای مذکور تخطی نمی کنند توسط راستی آزمایان شخص ثالث مورد بازبینی قرار می گیرند و اگر غلط شناخته شوند، برچسب گرفته و در دید کاربران قرار نمی گیرند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، فیس بوک که بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است، پیش از این ادعاهای غلط در تبلیغات را خلاف مقرراتش اعلام کرده بود. فیس بوک اعلام کرده تغییرات در این سایتها از هفته جاری آغاز می شود و در سطح جهانی برای بیش از ۵۰ زبان خواهد بود اما ممکن است مدتی زمان ببرد تا اثرگذار باشد.
 
در این بین، این شرکت ۱۲۰ میلیون دلار به تبلیغات رایگان برای دپارتمانهای سلامت و نهادهای غیردولتی می دهد که قصد دارند اطلاعات صحیح درباره تست کووید ۱۹ و واکسیناسیون را منتشر کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.