تبلت

تلفن همراه

February 9, 2021
12:18 سه شنبه، 21ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120942

رشد ۱۳٫۶ درصدی عرضه تبلت در سال ۲۰۲۰؛ اپل همچنان رهبر بازار

طبق آمار IDC، در سال ۲۰۲۰ تعداد تبلت‌های عرضه‌شده ۱۳٫۶ درصد افزایش یافته است و اپل همچنان بالاتر از سامسونگ و هواوی، بیشترین سهم بازار تبلت را در اختیار دارد. 
 
۲۰۲۰ سال خوبی برای بازار تبلت‌ بود و براساس آمار، فروش تبلت‌در سال گذشته‌ی میلادی رشد ۱۳٫۶ درصدی تجربه کرده است. براساس گزارش GSMArena،‌ در سال ۲۰۲۰ مجموعا ۱۶۴٫۱ میلیون دستگاه تبلت به بازار عرضه شد؛ این درحالی است که تعداد تبلت‌های عرضه‌شده در سال ۲۰۱۹، ۱۴۴٫۵ میلیون دستگاه برآورد می‌شود.
 
همان‌طور که می‌شد انتظار داشت، اپل همچنان رهبر بازار تبلت‌ است و آیپدهای این شرکت در تعداد بسیار زیادی به بازار عرضه شده‌اند. مطابق آمار، اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ بالغ‌ بر ۱۹ میلیون و در کل سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۳٫۲ میلیون دستگاه آیپد عرضه کرده است.
 
سامسونگ با فاصله‌ی زیاد پس از اپل در رتبه‌ی دوم جای گرفت و ۱۰٫۱ میلیون دستگاه تبلت سری گلکسی را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ عرضه کرد. تعداد تبلت‌های عرضه‌شده‌ی سامسونگ در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ نسبت ‌به سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۹ با رشد ۴۵ درصدی مواجه شده است. لنوو در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ نسبت ‌به همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۱۹، بیش از دو برابر تبلت در دسترس مشتریان قرار داد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.