تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 10, 2021
16:53 چهارشنبه، 22ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120969

خرید بیت کوین توسط تسلا؛ آیا اپل هم به این حوزه ورود می‌کند؟

شرکت تسلا اخیرا اعلام کرد که 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است. اقدامی‌که در راستای سیاست‌های اخیر این شرکت و سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال صورت گرفته است.
 
خرید بیت کوین توسط تسلا، نه‌تنها ارزش بیت‌کوین بلکه ارزش سهام تسلا را نیز افزایش داد. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز اخیرا با انتشار توییتی نوشت که هرچند دیر وارد این عرصه شده، اما از بین کوین حمایت می‌کند. تسلا امیدوار است که در آینده نزدیک بتواند در معاملات خود از این ارز دیجیتال محبوب استفاده کند.
 
حال سوالی که بر ذهن نقش می‌بنند این است که آیا بیت کوین می‌تواند نظر مدیران ارزشمندترین برند جهان یعنی اپل را نیز به خود جذب کند؟ محققان مرکز RBC Capital Markets بر این عقیده‌اند که احتمالا اپل نیز در آینده نزدیک به بیت کوین متوسل خواهد شد و بخشی از دادوستدهای خود را با این ارز دیجیتال صورت خواهد داد.
 
این محققان می‌گویند که اپل می‌تواند با اضافه کردن بیت کوین به سرویس اپل وات (Apple Wallet) خود، چندین میلیارد دلار به درآمدهای خود اضافه کند. همچنین قادر خواهد بود که تمامی‌عملیات‌های خرید و پرداخت خود را به راحتی و بدون دردرسر از طریق بیت کوین به پیش ببرد.
 
علی‌رغم ظرفیت‌های بسیار اپل والت، اما هنوز این سرویس آنچنان که بایدوشاید توسط کاربران مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. حال با اضافه شدن ارز دیجیتال به این اپلیکیشن که به صورت پیش‌فرض در تمامی‌گوشی‌های آیفون که تعداد کاربران جهانی آن در حال حاضر بالغ بر 1.5 میلیارد نفر عنوان شده، می‌توان بیش از پیش شاهد محبوبیت و استفاده بیشتر آن توسط کاربران بود.
 
به اعتقاد کارشناسان، اپل والت به لطف حجم قابل‌توجه کاربران خود می‌تواند تمامی‌رقبا را به حاشیه براند. همچنین، اپل والت می‌تواند درآمد محسوسی را نیز برای اپل به دنبال داشته باشد. برای نمونه، شرکت Square که در زمینه ارائه خدمات خرید بیت کوین فعالیت دارد، در سه ماهه منتهی به 30 دسامبر، درآمدی بالغ بر 1.6 میلیارد دلار را به دست آورد.
 
این شرکت، اپلیکیشن Cash را در اختیار کاربران قرار داده است؛ اپلیکیشنی که تنها 30 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. حال تصور کنید که اپل والت با 1.5 میلیارد کاربر آیفون، چه حجم زیادی از درآمد را برای اپل به ارمغان خواهد آورد.
 
حتی اگر 1.5 میلیون کاربر را هم در نظر نگیریم و تنها به 200 میلیون دستگاه آیفونی که اپل در سال 2020 به فروش رساند، توجه کنیم بازهم این اعداد و ارقام از تعداد 7 برابری کاربران اپل والت نسبت به اپلیکیشن Cash خبر می‌دهند.
 
طبق آنچه مرکز تحقیقاتی RBC اعلام کرد اگر Square توانست در یک سه ماهه، درآمد 1.6 میلیارد دلاری را از آن خود کند، اپل می‌تواند حدود 11 میلیارد دلار را در این بازه زمانی و از طریق اپل والت به دست آورد. بنابراین، بیت کوین می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش درآمدهای اهالی کوپرتینو داشته باشد. در واقع، اپل والت تنها یک راه برای درآمدزایی اپل از بیت کوین محسوب می‌شود و این شرکت می‌تواند به طرق دیگری نیز از این بستر استفاده کند.
 
اگرچه آینده بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به طور دقیق و شفاف، مشخص نیست اما ورود شرکت‌های بزرگی همچون تسلا می‌تواند تا حد زیادی عیار این ارز و آینده‌ای آن را بسنجد و راه را برای ورود دیگر شرکت‌های بزرگ همواره کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.