تلفن همراه

گوشی

February 13, 2021
15:37 شنبه، 25ام بهمنماه 1399
کد خبر: 121039

آیفون ۱۲ مینی خریدار ندارد

فروش مدل آیفون ۱۲ مینی در آمریکا تنها پنج درصد از کل فروش گوشی‌های جدید اپل در نیمه اول ژانویه بود که نشان می‌دهد تقاضای کمتری برای مدل‌های کوچکتر این گوشی پرچمدار وجود دارد.
 
 
 کاربران تلفن هوشمند در سال‌های اخیر که محتوای ویدیویی بیشتری را در پلتفرم‌های رسانه اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و اسنپ چت تماشا می‌کنند، تمایل بیشتری به گوشی‌های بزرگتر نشان می‌دهند.
 
ویلیام یانگ، تحلیلگر جی پی مورگان هفته گذشته در یادداشتی پیش‌بینی کرد تقاضای ضعیف برای گوشی‌های کوچکتر آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی ممکن است باعث شود اپل تولید مینی را در سه ماهه دوم متوقف کند. 
 
چنین تغییری در خط تولید مورد انتظار سرمایه گذاران است و نباید تعجب آور باشد.
 
اپل مدل کوچکتر آیفون ۱۲ را سال گذشته عرضه کرد اما تقاضا برای تلفن‌های هوشمند کوچکتر در مقایسه با مدل‌های پیشرفته‌تری مانند آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۱ اس ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. 
 
صفحه نمایش آیفون ۱۲ مینی ۵.۴ اینچ است که در مقایسه با صفحه ۴.۷ اینچی مدل SE بزرگتر است. 
 
مدل مینی باطری کوچکتری در مقایسه با مدل‌های بزرگ سری ۱۲ دارد و تست آن نشان می‌دهد که شارژ باطری مینی پس از نمایش حدود ۱۲ ساعت ویدیو و دریافت همزمان پیام، به ۱۳ درصد می‌رسد.
 
به گفته یانگ، بازار فروش گوشی‌های  آیفون با روندی که در بازار جهانی شاهد هستیم همخوانی دارد و گوشی‌های کوچکتر از ۶ اینچ اکنون حدود ۱۰ درصد از کل فروش تلفنهای هوشمند را تشکیل می‌دهند.
 
اپل مدل‌های آیفون ۱۲ را سال میلادی گذشته چندین هفته دیرتر از موعد معمول به بازار عرضه کرد اما با استقبال خریداران روبرو شد.
بر اساس گزارش رویترز، اپل ماه گذشته درآمد سه ماهه از فروش آیفون را ۶۵.۶۰ میلیارد دلار گزارش کرد که رکورد قبلی مربوط به سه سال پیش را شکست. 
 
شرکت‌های تحقیقات بازار کانالایز و کانترپوینت برآورد کردند فروش آیفون در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ به حدود ۸۲ میلیون دستگاه رسید که رکورد بالای جدیدی برای اپل بود و این شرکت را فروشنده شماره یک بازار تلفن هوشمند ساخت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.