اینترنت و شبکه

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

فناوری اطلاعات

February 13, 2021
17:06 شنبه، 25ام بهمنماه 1399
کد خبر: 121044

مودم ۱۰ گیگابیتی 5G‌ کوالکام در آیفون‌های جدید به کار خواهد رفت

 
کوالکام از مودم ۵G خود رونمایی کرد. اسنپدراگون X۶۵ جدید سرعت انتقال داده را به ۱۰ گیگابیت در ثانیه می‌رساند و سمصرف باتری را نیز کاهش می‌دهد.
 
در بیانیه منتشر شده روز سه شنبه، سازنده این تراشه مستقیما شااره نکرده که این مودم مختص محصولات اپل است یا خیر، اما از آنجایی که آیفون ۱۲ از مودم Snapdragon X۵۵ Qualcomm برای 5G استفاده می‌کند و همچنین دو شرکت توافق‌نامه تهیه چیپست چند ساله با یک‌دیگر دارند، این اتفاق خیلی هم بعید نیست.
 
X55 حداکثر سرعت دانلود ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد و X۶۵ افزایش سرعت ۳۳.۳ درصدی را به همراه خواهد داشت.
 
مشخصات Snapdragon X۶۵
مودم جدید G5 از فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave پشتیبانی می‌کند که هر دو مورد نیاز هستند چون برای استفاده از 5G از طیف گسترده‌ای از فرکانس‌ها استفاده می‌شود. باند زیر ۶ گیگاهرتز در بین دیوارها عملکرد بهتری دارد و از طرفی mmWave به طور قابل توجهی سریع‌تر است.
 
کوالکام، مودم X۶۵ را بر پایه صرفه جویی در مصرف انرژی ساخته است و نوید «دوام باتری تمام روز» را داده ‌است.  همچنین شرکت ادعا کرده که این تراشه باعث می‌شود مودم گرمای کمتری تولید کند.
 
مودم ۵G برای آیفون۲۰۲۱؟
سازندگان موبایل هم‌اکنون می‌توانند برای آزمایش از اسنپدراگون X۶۵ استفاده‌کنند و کوالکام پیش بینی کرده‌است تا اواخر سال ۲۰۲۱ از این تراشه در موبایل‌ها استفاده ‌شود. احتمالا اپل نیز از این تراشه در آیفون 13 خود استفاده خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.