اپراتورها

تلفن همراه

February 14, 2021
13:24 یکشنبه، 26ام بهمنماه 1399
کد خبر: 121067

راهکار احراز هویت «موبایل کانکت» به عنوان جایگزین رمز یک‌بارمصرف رونمایی شد

 
شاتل موبایل برای اولین بار در ایران، از راهکار احراز هویت از طریق سیم‌کارت «موبایل کانکت» بومی با همکاری پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف رونمایی کرد. محصول جدید شاتل موبایل، در سرعت و ایمنی فرایند احراز هویت در خدمات بانکی، پرداخت و تجارت الکترونیک کاربرد دارد و از طریق آن احراز هویت، مجوزدهی و شناسایی کاربر واقعی به منظور ارائه خدمات و مدیریت دسترسی‌ها بسیار ساده‌تر و امن‌تر از پیش صورت خواهد گرفت.
 
به گزارش روابط عمومی شاتل موبایل، «موبایل کانکت» محصول بومی تازه‌ای است که برای اولین بار در ایران از سوی این اپراتور تلفن همراه کشور و با همکاری پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف و گروه فناوران پیشتاز آینده (مدریک)، رونمایی شده است. گفتنیست روشی که پیش از این برای احراز هویت در فضای اینترنت بسیار رایج شده است، OTP یا همان رمز یک‌بارمصرف است که معمولاً از طریق پیامک برای مشترک ارسال شده و در بسیاری موارد مانند عملیات بانکی استفاده می شود. اما فناوری و روش تازه احراز هویت در دنیا با نام موبایل کانکت (Mobile Connect)، این فرایند را ساده‌تر، سریعتر و امن‌تر از پیش کرده است.
 
در این راهکار، احراز هویت از طریق «سیم‌کارت» انجام می شود. برای مثال در مواقعی که کاربر در هنگام استفاده از خدمات اینترنتی نیاز به ثبت نام و یا احراز هویت دارد، پس از ثبت درخواست مشترک، «پیامی از سمت سیم‌کارت» برای مشترک نمایش داده می‌شود و در صورتی که این درخواست از سوی کاربر تأیید شود، احراز هویت به صورت خودکار انجام شده و مشترک می تواند بدون نگرانی از نشت اطلاعات و دسترسی غیرمجاز، به سادگی و در زمانی کوتاه از این امکان برای ورود یا لاگین به خدمات مختلف در سایت‌ها و خدمات پرداخت، بدون اینکه نیازی به حفظ کردن رمز عبورهای متعدد داشته باشد،‌ استفاده کند.
 
در اولین گام اجرایی این محصول جدید و همگام با روندهای جهانی، شاتل موبایل از موبایل کانکت برای ورود به سیستم «مدیریت حسابی اینترنتی» خود استفاده خواهد کرد و بر این اساس، مشترکین سیم‌کارت‌های شاتل موبایل می‌توانند از طریق آن، به آسانی و بدون نیاز به رمز ورود، وارد پنل مدیریت اینترنتی حساب سیم‌کارت شاتل موبایل خود شوند.
 
با توسعه ابزارهای پرداختی مساله احراز هویت یکی از موضوعات مهم برای همه کاربران شده تا از حساب‌های بانکی و اطلاعات خود حفاظ گنند. احراز هویت برای موارد متعددی از جمله تأیید و یا به اشتراک گذاری سریع و ایمن اطلاعات شخصی با عرضه‌کنندگان خدمات دیجیتال، به کارگیری تجهیزات و اطلاعات شبکه برای تصدیق هویت و جلوگیری از هک، نفوذ و تقلب‌ها، کارکرد دارد.
 
شاتل موبایل، اپراتور نسل جدید تلفن همراه با پوشش 3G و 4G/LTE در سراسر کشور با پیش‌شماره ۰۹۹۸ و کد یک است که برای نخستین بار در ایران، فناوری نوآورانه «سیم‌کارت هوشمند» را به بازار ارتباطی کشور معرفی کرده که بر اساس آن، سیم‌کارت هوشمند شاتل موبایل با تحلیل آنتن‌های موجود در محدوده محل حضور مشترک، بهترین آنتن و پوشش شبکه را به طور خودکار برای وی انتخاب می‌کند.
 
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره راهکارهای سازمانی این اپراتور، می‌توانند به وب‌سایت شاتل موبایل مراجعه کنند یا از طریق شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ و به صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان فروش شاتل موبایل در ارتباط باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.